Dacia și Ford au prezentat, astăzi, la Salonul auto de la Geneva, monovolumele Lodgy și B-Max. Preţul minim al unui Lodgy, primul model Dacia cu sistem de navigație, este sub 10.000 de euro.
Industria auto românească este reprezentată de două modele așteptate cu maxim interes la ediția din acest an a Salonului auto de la Geneva.
Atât Dacia, cât și Ford au prezentat, astăzi, câte un monovolum.
Producătorul autohton ne-a dezvăluit secretele modelul Lodgy - o mașină care va fi asamblată în Maroc.
Primul model Dacia cu sistem de navigație Dacia Lodgy este un model cu un gabarit impresionant - 4,5 metri lungime, 1,75 metri lățime și 1,68 metri înălțime. Monovolumului ”marocan” va fi comercializat în două versiuni - cu cinci și cu șapte locuri.
Portbagajul modelului Lodgy este modulabil, în funcţie de numărul persoanelor aflate la bord. Versiunea cu cinci locuri oferă un spațiu de depozitare uriaș, cu o capacitate de 827 litri.
Dacă în mașină iau loc șoferul și șase pasageri, portbagajul are doar 207 litri. Fără banchete, atunci când rămân doar cele două scaune din față, spaţiul util urcă până la o cotă demnă de un mic autovehicul comercial: 2.617 litri.
Între 9.500 și 14.700 de euro
În România, prețul minim al unei Dacia Lodgy va fi de 9.500 cu TVA. Mașina va fi lansată comercial în luna iunie.
Noul monovolum va fi prima mașină Dacia dotată cu sistem de navigație din uzină. În plus, e de amintit că gama de modele low-cost de la Dacia este cea mai profitabilă marcă din grupul Renault-Nissan, potrivit lui Carlos Tavarez, directorul de operaţiuni al grupului Renault. Omul de încredere al președintelui Carlos Ghosn a mai anunțat că a doua generație Sandero va fi prezentată la salonul de la Paris, care va avea loc în această toamnă.
Obiectiv Dacia: un milion de mașini pe an, dar fără un model mini Potrivit estimărilor realizate de conducerea Renault „În 2015, vânzările Dacia ar putea depăși un milion de unități”.
Pe de altă parte, la această cifră nu va contribui un viitor model mini, după cum a mai declarat Tavarez, deoarece acesta nu se mulează pe strategia Dacia de a oferi mașini încăpătoare, bune la toate, pentru întreaga familie.
Alte premiere pentru gama Dacia prilejuite de lansarea monovolumului Lodgy
Modelul Lodgy va fi primul autoturism Dacia cu limitator de viteză (echipament diponibil opțional pe versiunea de top care permite șoferului sa stabilească o viteză pe care nu dorește să o depășească).
Scaunele încălzite pentru locurile din față (tot o dotare opțională) sunt și ele o premieră pentru un autoturism Dacia.
Gama de motorizări va dispune de o unitate supraalimentată pe benzină. Este vorba de propulsorul Renault 1.2 TCe (care dezvoltă 115 cai-putere).
Dacia Lodgy, versiuni și prețuri - oferta completă Acces 1.6-85 CP 5 locuri - 9.500 euro Ambiance 1.6-85 CP 5 locuri - 10.500 euro Ambiance 1.5-dCi 90 CP 5 locuri - 12.600 euro Laureate 1.6-85 CP 5 locuri - 11.500 euro Laureate 1.2-TCe 115 CP 5 locuri - 13.100 euro Laureate 1.5-dCi 90 CP 5 locuri – 13.600 euro Laureate 1.5-dCi 110 CP 5 locuri - 14.200 euro Ambiance 1.6-85 CP 7 locuri - 11.000 euro Ambiance 1.5-dCi 90 CP 7 locuri - 13.100 euro Laureate 1.6-85 CP 7 locuri - 12.000 euro Laureate 1.2-TCe 115 CP 7 locuri - 13.600 euro Laureate 1.5 dCi-90 CP 7 locuri - 14.100 euro Laureate 1.5 dCi-110 CP 7 locuri - 14.700 euro
Surse: versiunea de bază Ford B-Max va costa mai puțin de 14.000 de euro Ford, marele constructor american, a expus B-Max - un monovolum compact și revoluționar pe care îl va asambla la uzina din Craiova. Prețurile acestui model vor fi comunicate în data de 22 martie, când, două dintre celei nu mai puțin de cinci B-Max-uri etalate la Geneva, vor fi prezentate în România.
Sursele noastre susțin că versiunea de bază a noului modelul Ford va costa sub 14.000 de euro cu TVA.
Pe lângă Lodgy, Ford B-Max (4,06 metri lungime, 1,59 metri înălțime) pare un model de buzunar.
Monovolumul american fabricat la Craiova compensează lipsa gabaritului cu spectaculosul sistem de acces la bord - o simbioza reușită între portierele ”clasice”, cu balamale, și cele glisante, din spate.
Găselnița care scoate definitiv B-Max-ul din anonimat este absenţa montantului B (stâlpul aflat între cele două rânduri de uși).
Ford B-Max are cinci locuri şi o gamă de şase motoare. De departe cel mai interesant propulsor este ”benzinarul” turbo de numai un litru, cu trei cilindri, care poate livra 100 sau 125 de cai-putere.
Celelalte agretate alimentate cu benzină au 1.4 litri - 90 CP și 1.6 litri - 105 CP. Oferta este întregită cu o pereche de turbodiesel-uri: 1.4 TDCi - 75 CP și 1.6 TDCi - 95 CP.
CITIŢI ŞI:
- Profilul monovolumului Dacia Lodgy
- Dacia inventează berlina low-cost de lux
- REPORTAJ: Uzina Renault din Tanger, locul care dă fiori angajaţilor Dacia
- Noua Dacia Lodgy, prezentată la TOP GEAR. VEZI reacția publicului| VIDEO
- EXCLUSIV: IMAGINI SPION cu Fordul B-Max de la Craiova. Așa arată varianta de serie
- UIMITOR: Motorul care de pe Fordul de la Craiova - 177 de cai putere