Spaţiul publicitar la ediţia din acest an a celei mai mari competiţii de fotbal din SUA, Super Bowl, s-a vândut pe milioane de dolari. Pe 5 februarie, stadionul Lucas Oil, din Indianapolis (statul Indiana) va găzdui cea de-a 46-a ediţie a evenimentului sportiv urmărit, anual, de 100 de milioane de spectatori.
La o astfel de audienţă, şi costurile de publicitate sunt dintre cele mai ridicate. Postul de televiziune NBC a anunţat, ieri, că a vândut spaţiu de reclamă la un preţ mediu de 3,5 milioane de dolari. Un singur sponsor şi-a permis 4 milioane de dolari pentru o reclamă de numai 30 de secunde, a precizat un reprezentant al NBC, pentru publicaţia Bloomberg. Contractul încheiat între postul TV şi agenţiile de publicitate arată cât de importante rămân, pentru cei din industria publicităţii, competiţiile sportive transmise în direct la televizor. Nici spaţiul de reclamă din mediul online nu a rămas nevândut, au mai spus cei de la NBC, mulţumiţi de câştigul din publicitate pe care l-au încasat de pe urma Super Bowl 2012.
Numai anul trecut, Super Bowl a fost urmărit, în SUA, de 111 milioane de spectatori. Tot atunci, televiziunea care a transmis competiţia a vândut calupurile de publicitate de câte 30 de secunde la un preţ mediu de 3 milioane de dolari.
La Super Bowl 2012, spaţiul publicitar va fi împărţit între producătorii de băuturi PepsiCo, InBev, Anheuser-Busch, Coca-Cola, şi producătorii de maşini Audi, Kia, Volkswagen şi Hyundai. CITIŢI ŞI:
- Madonna la Super Bowl, o alegere sigură, dar nu foarte inspirată | VIDEO
- Instinctul lui Steve Jobs: povestea reclamei care a schimbat istoria publicităţii