Peste 64% din români deţin o POLIŢĂ de asigurare. AFLĂ cine se află în TOP
- Andrei Niculae
- 9 decembrie 2014, 14:38
Conform studiului cantitativ realizat de Exact Cercetare și Consultanță în luna noiembrie 2014 pe un eșantion de 1039 de respondenți, 64% dintre români dețin în prezent o poliță de asigurare. Dintre aceștia, cei mai mulți (58%) dețin o poliță RCA, 42% o asigurare de locuință, iar 28% o asigurare de pensie privată. Este important de subliniat faptul căpolița Casco nu se regăsește printre prioritățile șoferilor, doar 14% dintre români apelând la astfel de polițe de asigurare.
Chestionați în legătură cu companiile de asigurări pe care le cunosc, românii au menționat în procent de 92% Allianz Țiriac. Aceasta este urmată de Astra Asigurăriși ING Asigurări, cu 89% și, respectiv, 88%.
Privind spre categoria polițelor de tip casco, 34% dintre proprietarii acestora au luat personal decizia de cumpărare, în timp ce 33% au luat această decizie împreună cu cineva.
În momentul de față, 22% dintre respondenții ce dețin polițe casco au apelat la Allianz Țiriac, iar 14% la Groupama și, respectiv,Omniasig. Verificând însă intențiile viitoare de achiziție a polițelor casco, se constatăo modificare a topului preferințelor. Astfel, dacă prima și a doua poziție sunt în continuare ocupate de Allianz Țiriac (21%) și Groupama (12%), pe poziția a treia se situează în acest caz Asirom (11%), Omniasig coborândde pe poziția a treia pe cea de-a șasea, cu 8%, după Astra Asigurări și Generali.
Dacă în cazul polițelor casco, circa o treime dintre proprietarii de autoturisme (34%) au luat singuri decizia de a încheia astfel de polițe, pentru cele RCA, procentul acestora este aproape dublu: 66%. La rândul lor, cei care au luat decizia de cumpărare a unei asigurări de tip RCA împreună cu o altă persoană, se regăsesc în procent de 30%.
“Analizând întreaga piață a asigurărilor, se constată că, atunci când caută informații despre asigurări, principalasursă la care românii apelează este reprezentată de site-ul companiilor de asigurări (51%)”, declară Ștefan Andrei, Marketing Manager Exact Cercetare și Consultanță.
“Discuțiile cu agentul de asigurări se situează la o distanță de 10 procente (41%), aceasta fiind urmată la mică distanță de sfaturile primite de la cei apropiați (39%). Trebuie subliniat că articolele apărute în presă (atât scrisă, cât și online) sunt mediile de informare care prezintă cel mai puțin interes în rândul celor care intenționează să încheie o poliță de asigurare (14%)”, mai afirmă Ștefan Andrei.