Mircea Dumitru: „Vom pune în dezbatere METODOLOGIA pentru evaluarea ŞCOLILOR DOCTORALE”
- Razvan Gheorghe
- 18 octombrie 2016, 12:08
Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, a anunţat marţi că este gata pachetul legislativ de relansare a învăţământului dual, dar şi că va fi pusă în dezbatere publică metodologia pentru evaluarea şcolilor doctorale.
"Anunţ în premieră că este gata pachetul legislativ de relansare şi de revigorare a învăţământului dual. Sper ca în viitorul foarte apropiat Guvernul să poată susţine un act normativ, prin care, în sfârşit, Legea educaţiei să servească scopurilor pentru care o lege trebuie să fie elaborată. Să fie chiar o lege a educaţiei, a formării tinerilor potrivit nevoilor, talentului, dorinţelor şi aspiraţiilor", a spus Dumitru, la o dezbatere la Palatul Victoria destinată pachetului anti-sărăcie.
Ministrul Educaţiei a susţinut că, până la sfârşitul anului, sunt pregătite mai multe "proiecte strategice".
"Aş dori să anunţ şi extinderea programului naţional de achiziţionare a rechizitelor pentru şcolarii din familii sărace. (...) Acest pachet va fi mai consistent începând cu anul şcolar viitor, considerând că ar putea fi furnizate rechizite şi copiilor din grădiniţe, nu numai copiilor din şcoală. Dorim să deschidem o dezbatere publică cu privire la reforma curriculară pentru învăţământul obligatoriu, pentru învăţământul gimnazial. Propunem accelerarea discuţiei între specialişti pentru configurarea unui model mai performant de masterat didactic. Toate aceste măsuri sociale, pentru a funcţiona la parametri maximi pe dimensiunea educaţie, au nevoie de profesori bine pregătiţi şi motivaţi, prin urmare avem nevoie de o şcoală mai bună care să formeze viitorii profesori care trebuie să fie mai performanţi", a precizat ministrul.
Mircea Dumitru a anunţat, de asemenea, că în perioada următoare va fi dezbătută public şi metodologia pentru evaluarea şcolilor doctorale.
"Nu în ultimul rând, ca urmare a luptei noastre continue împotriva imposturii şi împotriva corupţiei, anunţăm şi punerea în dezbatere publică a metodologiei pentru evaluarea şcolilor doctorale şi, într-un viitor pe care nu-l dorim foarte îndepărtat, chiar începerea exerciţiului naţional pentru evaluarea şcolilor doctorale, în aşa fel încât universităţile să poată avea un învăţământ de calitate în domeniul formării forţei de muncă înalt calificate şi performante", a adăugat el, citat de Agerpres.