Zborul EgyptAir, lovit de blestemul Frăției Musulmane

Zborul EgyptAir, lovit de blestemul Frăției Musulmane

Declanșarea senzorilor de fum de la bordul cursei MS804 nu exclude un atac cu bombă. Experții vorbesc despre o „explozie în interior”, care a spulberat o parte din geamurile de pe partea stângă a avionului. Vestele de salvare nedesfăcute dovedesc o evoluție fulgerătoare a evenimentelor

Anchetatorii care investighează cauzele prăbușirii, joi dimineață, a aparatului Airbus A320, al companiei EgyptAir, cercetează cu mare atenție seria de avertizări declanșate la bord și care, printre altele, indicau existența fumului în cabină, cu puțin timp înainte de dispariția de pe ecranele radarelor. Autoritățile franceze au confirmat activarea detectoarelor de fum, dar au declarat că nu este clară cauza ce a provocat emanația.

Un pilot cu mare experiență de zbor, de la o importantă companie europeană, a făcut pentru The Telegraph o afirmație surprinzătoare: el susține că toate datele arată că ferestrele de pe partea dreaptă a cockpitului au fost spulberate de o explozie în interiorul aparatului. Sub protecția anonimatului, pilotul care comandă un avion A330, întru totul similar cu aparatul egiptean prăbușit: „Pare că parbrizul din față dreapta și fereastra laterală dreapta au fost spulberate, cel mai probabil din interior spre exterior.”

Depresurizarea a activat detectoarele de fum

Datele despre evenimentele de la bord au fost culese de la sistemul ACARS (Aircraft Communications Addresing and Reporting System) al avionului, care emite informații de la bord către receptorii de la sol.

Până când echipele de căutare vor descoperi cutiile negre, ACARS este cea mai bună sursă de informații despre ce s-a petrecut la bordul EgyptAir MS804. În acest moment, la căutarea cutiilor negre participă și un submarin al marinei egiptene.

Trei avertizări diferite arată că au fost avarii la ferestrele din partea co-pilotului, ceea ce sugerează că ele au putut fi spulberate de explozia unei bombe aflate la bord. Aceasta nu înseamnă neapărat că explozia a avut loc în cabina piloților, ci doar că partea dreaptă a avionului a fost mai puternic avariată decât cea stângă.

Pilotul citat afirmă că detectoarele de fum s-ar fi putut declanșa nu de la fum, ci de la ceața care a umplut cabina piloților ca urmare a depresurizării, în momentele imediat următoare exploziei.

Pe de altă parte, armata egipteană a difuzat imagini cu obiecte pescuite în Mediterana, printre care și veste de salvare nedesfăcute (foto medalion) , ceea ce înseamnă că pasagerii nu au mai avut timp să le îmbrace, din cauza evoluției precipitate a evenimentelor.