VEŞTI BUNE pentru oamenii care au nevoie de PAŞAPORT
- Andrei Arvinte
- 12 august 2017, 08:38
Direcția Generală de Pașapoarte din Ministerul Afacerilor Interne a comunicat că începând cu 16 august, oficiile îşi vor relua activitatea.
Comisarul-şef de poliţie Vasile Catela Claudia, directorul General al Direcției Generale de Pașapoarte, a declarat că pentru a evita aglomeraţia unele oficii vor lucra chiar şi pe 12 august în judeţele Bacău şi Galaţi.
Comunicat:
„Directorul General al Direcției Generale de Pașapoarte, comisar-șef de poliție Vasile Catela Claudia afirmă că pentru a veni în sprijinul populației dar mai ales pentru prevenirea aglomerației din ziua de miercuri 16 august, prima zi lucrătoare după minivacanța de Adormirea Maicii Domnului, serviciile publice de pașapoarte județene lucrează cu publicul.
Astfel, 13 județe vor lucra cu publicul în data de 14 august 2017. București, Bacău, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Galați, Iași, Ilfov, Maramureș, Mureș, Satu Mare, Teleorman și Vaslui sunt serviciile publice de pașapoarte unde se vor desfășura activități de primire a cererilor pentru eliberarea pașapoartelor.
De asemenea, 4 județe urmează să desfășoare astfel de activități și în ziua de 15 august a.c. Galați, Maramureș, Mureș și Vaslui sunt județele care au luat această decizie.
De altfel, județele Bacău și Galați vor lucra mâine sâmbătă 12 august iar Prahova și Timiș sâmbătă pe 19 august.
De asemenea s-a remarcat faptul că la orele prânzului numărul solicitanților de pașapoarte se află în scădere. Astfel, la serviciul pașapoarte București sediul din Șos. Pipera nr. 49, la orele 14,00, la cele 11 ghișee pentru preluare cereri numărul de persoane aflate în așteptare se ridica la 55.
În acest sens, pentru a evita aglomerația, vă adresăm rugămintea dar și recomandarea de a merge la serviciile de pașapoarte la orele prânzului dar și în zilele din partea a doua a săptămânii.
Reamintim cetățenilor următoarele:
- Cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice şi temporare se depun la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, indiferent de domiciliul sau reşedinţa solicitantului documentului de călătorie;
- S-a eliminat obligativitatea prezentării, în fotocopie, a documentelor care însoţesc cererea de eliberare a paşaportului.
- Cererile sunt generate în sistem informatic la momentul depunerii la ghişeu a tuturor documentelor necesare şi se prezintă solicitantului pentru verificarea datelor înscrise şi semnătură.
- La obținerea pașapoartelor temporare pentru minorii sub 14 ani nu este necesară prezența acestora ci a două foto color 35 x 45 mm.
- S-a dezvoltat și extins procedura de programare on-line pentru depunerea cererilor de eliberare a pașapoartelor simple cu scopul de a elimina cozile și a reduce semnificativ timpul alocat operațiunilor la ghișee.
De asemenea:
- Paşaportul simplu electronic se ridică de la serviciul public comunitar sau de la misiunea diplomatică/oficiul consular al României în străinătate unde a fost depusă cererea ori, după caz, de la serviciul public comunitar sau de la misiunea diplomatică/oficiul consular ale României în străinătate pentru care a optat solicitantul;
- In funcţie de opţiunea solicitanţilor, paşaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reşedinţa titularului ori, după caz, la domiciliul sau la reşedinţa persoanei care a formulat cererea, cu suportarea de către aceştia a cheltuielilor de expediţie;
- Taxele pentru eliberarea pașaportului se achită astfel:
- prin mandat postal (la orice Oficiu Poştal)
- on-line, în sistem internet banking, prin virament către conturile deschise de către fiecare Instituţie a Prefectului
Cetăţenii care fac plata on-line vor prezenta, la momentul depunerii cererii de eliberare a documentelor de care au nevoie, dovada plăţii generată la momentul efectuării tranzacţiei, fără certificarea de către bancă.
!!! Având în vedere că pentru confirmarea tranzacţiei efectuate prin internet banking este nevoie de mai mult de 24 de ore, pentru paşaportul simplu temporar - document care se poate elibera în aceeaşi zi în care se depune cererea - recomandăm să se utilizeze modalităţi de plată a taxelor care permit dovada plăţii la momentul depunerii cererii.
- de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către conturile deschise de către fiecare Instituţie a Prefectului
- în numerar
- la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului,
[pentru Bucureşti, plata se efectuează la casieriile Trezoreriei Sector 5 din Bd. Naţiunile Unite nr. 6-8, Calea 13 Septembrie nr.226 şi la ghişeele acesteia deschise special în sediul din Şoseaua Pipera nr. 49]
- la casieriile Instituţiilor Prefectului”.