Lovitura IMENSĂ pe care Dacia o dă pe plan MONDIAL

Lovitura IMENSĂ pe care Dacia o dă pe plan MONDIAL

Lovitură uriașă pe piața auto pentru Dacia, după ce Renault a semnat, în sfârșit, după 10 luni de negocieri, contractul cu Iranul, în valoare de peste 660 milioane de euro. Din 2018, va începe producția a peste 150.000 de mașini anual.

Renault a semnat mult-așteptatul contract cu Iranul pentru a produce anual peste 150.000 de mașini în această țară, cea mai mare tranzacție auto din istoria statului din Orientul Mijlociu, transmit site-urile trend.az. și presstv.com, citate de Agerpres.

 

Valoarea acordului, semnat după zece luni de negocieri, este de 660 de milioane de euro.

 

Renault, compania iraniană Negin Khodro și Fondul iranian de investiții Industrial Development and Renovation Organization of Iran (IDRO) vor produce din 2018 cele mai recente versiuni ale brandurilor Symbol și Duster ale producătorului auto francez.

 

"60% din acțiunile parteneriatului vor aparține Renault, iar restul Iranului. Din participația de 40% a Iranului, 20% sunt ale IDRO și 20% ale sectorului privat (Negin Khodro)", a afirmat președintele IDRO, Mansour Moazzami.

 

Agenția iraniană de presă IRNA a anunțat că acordul prevede și înființarea unei centru de inginerie și vânzări în Iran.

 

Moazzami a adăugat că Renault va fi obligat să exporte 30% din producție, care include mașini și componente auto, iar acordul include și o a doua etapă, care încă nu a fost finalizată, și se referă la producția de mașini în Iran din 2019.

 

Rivalul Renault, grupul PSA, a semnat în iunie 2016 un acord cu cel mai mare producător auto al țării, Iran Khodro, pentru a produce anual 200.000 de vehicule Peugeot. De asemenea, PSA a încheiat un acord cu rivala Iran Khodro ,SAIPA, pentru a produce 200.000 de vehicule Citroen.

 

Producția totală de mașini a Iranului ar urma să ajungă la două milioane de unități până în 2020, de la 1,2 milioane în 2016.

 

În primul semestru din 2017, vânzările Renault în Iran au urcat cu 100,3%, la 68.365 vehicule, în timp ce cota de piață a producătorului auto francez a urcat la 9,8%, în urma succesului modelelor Tondar și Sandero.

 

Companiile auto importante își pregătesc revenirea pe piața din Iran, după acordul istoric de la Viena privind programul nuclear iranian în schimbul eliminării sancțiunilor.

 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.