Comisia Europeană este în ALERTĂ MAXIMĂ. Unde ar putea ajunge maşinile diesel vechi second-hand care nu vor mai circula în Germania

Comisia Europeană este în ALERTĂ MAXIMĂ. Unde ar putea ajunge maşinile diesel vechi second-hand care nu vor mai circula în Germania

Comisia Europeană şi-a exprimat recent îngrijorarea cu privire la faptul că, după ce au obţinut aprobarea subvenţiilor pentru achiziţionarea unor modele mai puţin poluante, producătorii auto din Germania vor încerca să exporte maşinile diesel vechi în Europa de Est, a declarat Elzbieta Bienkowska, comisarul pentru piaţa internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri, potrivit romaniatv.net.

Companiile auto din Germania şi Guvernul de la Berlin au ajuns la un compromis privind reducerea poluării cauzate de vehiculele diesel. Astfel, producătorii auto germane ar urma să acorde proprietarilor de vehicule diesel vechi din oraşele germane, unde aerul este extrem de poluat, subvenţii pentru achiziţionarea unor modele mai noi, care să nu vicieze mediul şi să reconfigureze sistemul hardware. Costurile au fost estimate la miliarde de euro, motiv pentru care nu toate grupurile auto au fost de acord cu reconfigurarea care susţin, în mare majoritate, ideea că soluţia va avea o urmare imediată deloc pe placul Comisiei Europene. Şi anume încurajarea proprietarilor vehiculelor diesel mai vechi în vederea achiziţionării unor modele mai noi şi mai puţin poluante, ceea ce ar încuraja vânzările.

"Exporturile vor însemna mutarea problemei calităţii aerului din vest către est. Planul Guvernului german de a evita interzicerea circulaţiei celor mai poluante automobile diesel ar putea extinde problema", a avertizat Elzbieta Bienkowska într-un interviu acordat publicaţiei Tagesspiegel.

Potrivit Biroului Federal de Statistică, Germania a exportat în total 239.541 de automobile diesel second-hand anul trecut. Italia, cu 22.400 de unităţi şi Austria, cu 21.600 de unităţi, au fost cei mai mari importatori, în timp ce vânzările Ucraina s-au dublat la circa 15.700 de unităţi. România este pe locul şapte în top, după Ungaria, cu 11.500 de automobile diesel second-hand importate anul trecut din Germania.