Probleme noi pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva

Probleme noi pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva

Noi probleme au fost descoperite pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, în urma unui control inopinat efectuat, ieri, de o echipă a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Reprezentanții instituției au anunțat, pe Facebook, că “s-a constatat o slabă mobilizare, insuficientă pentru realizarea proiectului în parametrii normali și la timp. De asemenea, au fost evidențiate și o serie de probleme nerezolvate pentru care se așteaptă soluții viabile”. Pe lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva, mai exact între Holdea și Ilia, constructorul nu a remediat problemele de stabilitate a terasamentelor, nu a prezentat încă o soluție tehnică pentru pasajul de la kilometrul 76 și nu a rezolvat problema sistemului de evacuare a apelor pluviale. “Aceste probleme trenează încă din anul 2016, iar Antreprenorul Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. nu și-a manifestat serios disponibilitatea de a le rezolva”, mai transmite CNAIR. “În plus, slaba mobilizare din șantier pune sub semnul întrebării capacitatea acestui constructor de a continua proiectul. De asemenea, antreprenorul nu a venit cu soluții optime în conformitate cu standardele de calitate, fapt ce a dus la prelungirea termenelor de execuție, întârzierea finalizării proiectului și degradarea unor lucrări deja executate. Iar de multe ori antreprenorul a executat lucrări fără a înștiința consultantul și pe care de multe ori nici nu l-a convocat la punctele cheie în execuția lucrărilor, fapt ce l-a pus pe consultant în postura de a da neconformități. Unele dintre ele datând din 2017 și nestinse până în prezent”, se mai arată în informarea publică a CNAIR.

Lucrările la acest trpnson ar fi trebuit finalizate în luna mai 2016. Valoarea contractului pentru lotul trei al Autostrăzii Lugoj – Deva este de 579,927 milioane lei, fără TVA, din care 492,938 milioane lei provin din fonduri de coeziune (85%) şi 86,989 milioane lei Guvernul României (15%).