China vânează rețeaua feroviară europeană

China vânează rețeaua feroviară europeană

Eșecul anunțat al fuziunii între Alstom și Siemenes pare o veste bună pentru China Railroad Rolling Stock Corporation (CRRC), altfel spus mastodontul chinez care este lider feroviar în lume la ora actuală.

Ambițioasa companie chineză ar putea fi marele câștigător după ce Alstom și Siemens nu și-au mai dat mâna. O fuziune care era susținută de Paris și Berlin, care doreau să creeze un grup industrial capabil să rivalizeze cu gigantul CRRC.

”Cred că jocurile sunt făcute. Regret profund pentru că este o eroare economică majoră și ea va servi intereselor Chinei”, a criticat , miercuri,  ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, citat de Ouest-France, după ce Comisia Europeană a respins proiectul de fuziune Alstom-Siemens.

China Railroad Rolling Stock Corporation a luat ființă în 2014, în urma uniunii a două conglomerate chineze ale statului: CNR și CRS, care produceau locomotive și vagoane. Această fuziune era destinată dezvoltării unui mastodont feroviar capabil să exporte tehnologii chinezești de profil în toată lumea.

CRRC, cu sediul în Beijing, a fost cotat la bursele din Shanghai și din Hong-Kong.

Potrivit site-ului Internet, CRRC numără 46 de filiale și are peste 180.000 de angajați.

Datorită unei uriașe rețele feroviare interne, China a construit în doar câțiva ani cea mai mare rețea de trenuri de mare viteză din lume și continuă să echipeze numeroase metropole cu zeci de linii noi de metrou.

Potrivit lui Bruno Le Maire, CRRC fabrică nu mai puțin de 200 de trenuri de mare viteză pe an, față de 35 câte fabrică Siemens-Alstom.

La nivelul cifrei de afaceri, lupta este și aici inegală: 26 de miliarde de euro pentru CRRC în 2017 față de 8 miliarde pentru Siemens Mobility și Alstom.

CRRC afirmă că este ”cel mai mare furnizor mondial de echipamente pentru transport feroviar și cea mai completă gamă de produse și tehnologii de vârf”, exportând în 102 țări.

CRRC a avut, de altfel, un enorm stand futurist la ultima ediție a Inno Trans, marele salon feroviar din Berlin, unde a prezentat un tren de marfă interurban (care semăna cu un TGV) , capabil să atingă 250 km/h, un tren de linie modulabil și o ramă de metrou utraușoară din fibră de carbon.

În câțiva ani, gigantul chinez s-a impus pe scena internațională, deschizând uzine și plasându-și locomotivele și ramele de metrou în Boston, Philadephia, Buenos Aures, Cairo, Istanbul, Los Angeles, etc.

Dacă CRRC nu a reușit să cumpere constructorul ceh Skoda, ceea ce i-ar fi oferit o ancoră în Europa, a reușit însă câteva contracte pe vechiul continent, în Serbia, Macedonia și Republica Cehă. A vândut și câteva vagoane de mentenanță pentru metroul din Londra și patru locomotive diesel pentru Deutsche Bahn.

Unii europeni încearcă să relativizeze amenințarea chineză. Bombardier, marele rival canadian al Alstom și Siemens, susține că o concurență venită din partea CRRC nu este de temut și că un ”produs de calitate care răspunde adecvat nevoilor clientului poate face încă diferența”.

 

Ne puteți urmări și pe Google News