7 metode puternice de a-ți motiva angajații în 2019

7 metode puternice de a-ți motiva angajații în 2019

Cu cât angajații vor fi mai motivați, cu atât productivitatea muncii lor va fi mai mare. De aceea, managerii de top sau mai bine zis liderii consideră că succesul

Motivarea angajaților reprezintă unul dintre secretele cele mai importante ale managementului modern. Cu cât angajații vor fi mai motivați, cu atât productivitatea muncii lor va fi mai mare. De aceea, managerii de top sau mai bine zis liderii consideră că succesul lor depinde în mare parte de munca angajaților lor, așa că acordă o mare atenție menținerii unei relații apropiate cu aceștia.

O companie se construiește prin munca angajaților săi, așa că ar fi cât se poate de util să ai în vedere anumite strategii pentru a ți-i apropia pe cei ce lucrează pentru tine, motivându-i și transformându-i în lideri autentici, în colaboratori pe care poți conta de fiecare dată, în persoane devotate muncii acestora, în angajați ce doresc să țină pasul cu progresul atunci când vine vorba despre munca lor.

Iată mai jos 7 metode puternice de a-ți motiva angajații în 2019:

Ne puteți urmări și pe Google News

1. Acordă atenție nevoilor angajaților tăi!

Iată un aspect cât se poate de important pentru compania ta. Pentru a-ți păstra cei mai buni angajați trebuie să acorzi atenție nevoilor lor, să știi ce anume îi determină să devină mai productivi. Pentru acest lucru este bine să organizezi meeting-uri săptămânale, să cunoști care sunt dorințele lor vis-a-vis de munca depusă, cu ce se confruntă de fiecare dată și astfel să iei deciziile cele mai bune.

Ți-ai imaginat vreodată ce înseamnă munca unui angajat din HR? Câte documente trebuiesc efectuate lună de lună pentru calculul salariilor, câte trebuiesc depuse? Cu siguranță, nu! De aceea, un soft precum acest calculator salarii este foarte util în HR, ușurându-le munca angajaților, automatizând procesele și eliminând task-urile de rutină. De aceea, nu ezita să faci acest prim pas pentru dezvoltarea companiei tale, un astfel de program de salarii fiind binevenit. La fel se întâmplă și în vânzări. Un program de vânzări poate ordona mult mai bine task-urile zilnice ale angajaților, iar departamentul de client service poate observa mult mai ușor ceea ce este de făcut pentru fiecare nou client introdus în companie. Desigur, nevoile angajaților tăi sunt numeroase, pornind de la cele de bază, precum nevoia de siguranță și apartenență, până la cele mai complexe, așa cum este nevoia de a putea fi promovat în carieră. În calitate de lider trebuie să îi menții continuu motivați, garantându-le aceste nevoi.

2. Ajută-i pe angajații noi să se acomodeze mai ușor!

Un angajat nou înseamnă timp petrecut alături de el pentru a-l integra în echipa ta. De aceea, indiferent de poziția pe care o va ocupa în compania ta trebuie să îl ajuți să se acomodeze mult mai ușor. Se spune adesea că una dintre cele mai mari provocări ale managementului modern este chiar gestionarea oamenilor, astfel că dacă un angajat nou este ajutat să se integreze mai ușor în colectivul de colegi și să se acomodeze cu munca, acest lucru se va reflecta mai târziu în munca sa. De aceea, implicați angajatul în companie încă de la început și faceți-l să se simtă util, ca și când ar fi lucrat aici de foarte mult timp. De cele mai multe ori sarcinile reale reușesc să integreze mult mai ușor un nou angajat decât oferirea de descrieri ale companiei și produselor acesteia.

3. Oferă-le condiții de muncă bune!

Locul de muncă devine pentru mulți o a doua familie, o a doua casă. De aceea, condițiile de muncă trebuie să fie dintre cele mai bune, pornind de la amenajarea spațiului de la birou și până la eliminarea sentimentelor de insecuritate, teamă, critică. Construirea unor relații de încredere, găsirea celor mai bune soluții, transformarea greșelilor în lecții de management sunt câteva idei care pot influența productivitatea angajaților. De aceea, condițiile de muncă fac referire atât la locul unde lucrează efectiv, cât și la construirea unor relații de încredere.

4. Acordă atenție!

Un angajat are nevoie de atenție din partea managerului. Una dintre recompensele muncii sale constă în asigurarea nevoii de recunoaștere. De aceea, un lider autentic se va preocupa constant de angajații săi, va încerca să le identifice calitățile și îi va recompensa pentru eforturile făcute. De aceea, trebuie să te transformi într-o persoană responsabilă cu atmosfera din firmă, cu identificarea secretelor pentru o echipă de top, acordând mult timp angajaților tăi. Toate acestea se vor transforma în productivitate pentru compania ta.

5. Recompensele pentru angajați, o altă modalitate de a-i motiva!

Se spune adesea că un angajat motivat este mult mai productiv. Unul dintre secretele managementului constă în aceasta abilitate a liderilor. Acordă recompense bănești angajaților în funcție de implicare. Există companii în care liderii își recompensează pe loc angajații implicați, scriindu-le cec-uri ori de câte ori îi surprind că au făcut ceva bine, așa cum este cazul lui Thomas J. Watson, fondatorul IBM.

Recompensele pot fi privite și din alt unghi, nu numai financiar. Așa că ai putea să le oferi angajaților posibilitatea de a merge la training-uri, de a se perfecționa, participând la cursuri sau pur și simplu îi poți surprinde într-o dimineață oferindu-le o diplomă sau o cafea bună.

6. Oferă autonomie angajaților tăi!

Un angajat care primește o sarcină de lucru se folosește de propriile unelte pentru a o rezolva. Nu este nevoie să îi spui cum anume să rezolve problema, ci lasă-ți angajatul să ia deciziile cele mai corecte și mai potrivite pentru el. Cu siguranță, angajații pot da dovadă de multă creativitate și imaginație, dar și de multă implicare, așa că nu te sfii să le oferi sarcini de lucru complexe, aceștia putându-le găsi rezolvare chiar și fără ajutorul tău.

7. Reduceți stresul din mediul de lucru!

Stresul este o problemă ce poate afecta productivitatea muncii. De aceea, situațiile limită, timpii de predare a unor obligații de serviciu, sancționarea greșelilor, lipsa de respect de la locul de muncă sunt câțiva dintre factorii determinanți ai stresului de la serviciu. Reduceți toate aceste lucruri, creați un mediu de lucru prietenos, concentrat pe recompense și nu pe sancționarea celor ce greșesc și astfel stresul nu va mai afecta atât de mult activitatea de zi cu zi. Toate acestea sunt o modalitate pentru motivarea angajaților.

 

 

Toate cele de mai sus sunt opțiuni de care poți să te folosești atunci când îți dorești să ai parte de angajați mai motivați la serviciu, de un mediu de lucru prietenos, dar și de o companie mai puternică.