Prima navă cu pavilion românesc care a încheiat un voiaj circumterestru a fost cargoul București, de 12.600 tone, construit în Iugoslavia.
Periplul a durat doar 133 de zile, între 11 august 1963, punctul de plecare fiind Constanța, și s-a terminat, în același port, pe 23 decembrie 1963. Echipajul cargoului era format din 50 de marinari. Prima escală s-a făcuto la Santiago de Cuba, în Caraibe. Apoi au avut o altă escală la Havana, unde au descărcat tractoare şi utilaje pentru o fabric de ciment. Comandantul a primit apoi ordin să încarce zahăr pentru China, din porturile cubaneze Cienfuegos și Guantánamo. Din Guantánamo au navigat spre Canalul Panama, prin care au ajuns în Pacific. Traseul a continuat cu o escală de aprovizionare la Honolulu, în Hawaii, apoi au navigat spre Singapore şi, prin Golful Aden, către Marea Roşie. După tranzitarea canalului Suez, au ajuns în ape cunoscute: Marea Egee, strâmtorile Dardanele și Bosfor şi înapoi în Marea Neagră. S-a navigat 133 de zile, de la est către vest. La începutul anilor ’70, bătrâna navă a fost dezarmată și tăiată