1,5 milioane de dolari. Atât costă o mască de protecţie. Imagini ameţitoare în articol

1,5 milioane de dolari. Atât costă o mască de protecţie. Imagini ameţitoare în articol

O companie israeliană de bijuterii lucrează la ceea ce spune că va fi cea mai scumpă mască de coronavirus din lume. Este o mască încrustată cu diamante, la un preț de 1,5 milioane de dolari.

Masca din aur alb de 18 karate va fi decorată cu 3.600 de diamante albe și negre și dotată cu filtru N99 de top, la cererea cumpărătorului, a spus designerul Isaac Levy.

Levy, proprietarul companiei Yvel, a declarat că cumpărătorul are alte două solicitări: ca acesta să fie finalizat până la sfârșitul anului și că va fi cel mai scump din lume. Acea ultimă condiție, a spus el, „a fost cea mai ușoară de îndeplinit”.

O echipă formată din 25 de bijutieri, selectaţi cu atenţie din rândul personalului companiei, lucrează în schimburi pentru a termina comanda până la termenul limită, 31 decembrie.

Ne puteți urmări și pe Google News

Designerul Isaac Levy, proprietarul companiei de bijuterii Yvel, susţine că această comandă îl ajută pe el şi soţia sa Orna Levy să îşi continua activitatea, notează uk.finance.

O astfel de mască ostentativă apare într-un moment în care milioane de oameni din întreaga lume sunt fără muncă sau suferă din diverse motive.

"În aceste zile tumultuoase, fiecare comandă pe care o primim ajută la păstrarea activităţilor de zi cu zi ale companiei", a spus el.

Sociologul Frédéric Gotard şi istoricul în domeniul modei, Marie-Laure Gutton, explică pentru 20 Minutes că mai sunt câteva obstacole până când masca va putea deveni obiect la modă. Până atunci vom pune următoarele întrebări, iar răspunsurile le vom căpăta odată cu evoluţia nostră şi a molimei după pandemie.

Masca ar putea deveni un accesoriu de lux?

Va deveni masca, ca şi evantaiul, pălăria sau cravata, un accesoriu de modă? Chanel şi La Redoute se vor întrece pe piaţă? Vom alege masca noastră pentru a reflecta propria personalitate, starea noastră sufletească, locul pe care intenţionăm să-l ocupăm pe scara socială?

„E prea devreme pentru a răspunde la aceste întrebări”, afirmă Frédéric Gotard, sociolog şi specialist în domeniul modei. Dar se poate totuşi discuta despre această problemă.

„Practica de a purta mască se va impune în Occident, fiindcă a devenit aproape tradiţioală în Asia, chiar dacă se mai întâmpină rezistenţă, analizează Gotard. În acelaşi timp, pasul de făcut pentru a face masca un obiect de modă este fantastic.

La Hollywood  vedetele apar deja în public cu măşti personalizate 

Compania franceză Kering, care mai deţine casa de modă italiană Gucci, a anunţat că mărcile Saint Laurent şi Balenciaga vor produce măşti chirurgicale în atelierele lor, imediat ce vor primi materiile prime. Bineînţeles că măştile sunt personalizate şi cu antetul casei de modă.

Muzeul de Artă Decorativă deja a programat să integreze viitoarea sa expoziţie de lux într-o uriaşă sticlă de gel hidroalcoolic produsă de LVMH (cea mai mare firmă de produse de mare lux din lume, cu capi de listă Moet şi Louis Vuitton). Măştile vor face parte din colecţiile de la Palais Galliera? „De ce nu, râde Marie-Laure Gutton. Voi avansa ideea. Fără a intra în arsenalul nostru, masca se va integra astfel în marea istorie a aceesoriilor de modă”.