Taxa pe tinereţe. România. 2014

Taxa pe tinereţe. România. 2014

Deputatul constănţean Mihai Tararache a susţinut astăzi, în plenul Camerei Deputaţilor, o declaraţie politică referitoare la situaţia discriminatorie la care sunt supuşi tinerii cu varstă de până la 30 de ani, de către societăţile de asigurări

. De asemenea, deputatul l-a interpelat în acest sens pe preşedintele ASF, domnul Mişu Negriţoiu, cerându-i să ia măsuri pentru a stopa aceste abuzuri, ASF-ul având rolul de a reglementa piaţa asigurărilor. Taxa pe tinereţe. România. 2014

''Stimaţi colegi,

Vă aduc la cunoștintă o realitate gravă, un act de discriminare, care se practică astăzi, în 2014, in Romania europeana.

Ne puteți urmări și pe Google News

Preţul asigurărilor auto obligatorii (RCA) a explodat faţă de anul trecut, în special pentru şoferii cu vârste sub 30 de ani. Poliţa RCA s-a scumpit semnificativ în ultimele şase luni, după cum arată un calcul al unui site de specialitate. Concret, în acest moment, un tânăr de 26 de ani care conduce un Logan cu o capacitate cilindrică de 1,6 litri şi o putere de 90 de cai va plăti cel puţin 1.400 de lei pe poliţa obligatorie. Această sumă este însă valabilă doar în cazul unei companii de asigurare, întrucât toate celelalte societăţi de asigurare cotează la peste 2.000 de lei. Astfel, al doilea cel mai bun preţ din piaţă este de 2.100 de lei, urmat de un altul, cotat la 2.200 de lei. O altă societate, care vindea tradiţional la cele mai mici preţuri a făcut un pas mare în spate cel puţin în ceea ce priveşte tinerii, are acum cele mai mari preţuri ajungînd şi la 3.900 de lei, în cazul tinerilor din Constanţa.

Pentru că incidenţa daunelor este diferită în funcţie de vârsta şoferului, de localitatea unde conduce şi de puterea maşinii asigurate, societăţile segmentează preţurile în funcţie de aceste criterii. Tinerii sub 30 de ani plătesc cel mai mult pentru că, zic asiguratorii, pe segmentul de vârstă 18-30 de ani sunt cele mai multe accidente. La polul opus, persoanele cu vârsta în jur de 60 de ani au diverse facilităţi şi sunt cele mai curtate de către asigurător. Raportat la categoria de vârstă, diferenţele sunt uriaşe. Un tânăr de sub 30 de ani poate plăti de până la zece ori mai mult decât o persoană de 60 de ani care conduce acelaşi tip de maşină.

Vă mai dau un exemplu de calcul al acestei poliţe:

Bărbat, 24 de ani, permis din 2013, maşina cu motor de 1,4 litri: 6 luni – între 604 şi 1845 lei; 12 luni – între 1166 şi 2959 lei;

Bărbat, , 33 de ani, permis din 2000, aceeaşi maăină: 6 luni – între 141 şi 300 de lei; 12 luni – între 243 şi 468 lei;

Diferenţele, după cum constataţi, sunt colosale!! In baza carei legi stabilesc aceste companii riscul, de a se ajunge la această bătaie de joc la adresa tinerilor??

Asigurările RCA din România sunt mult mai scumpe comparativ cu cele din Germania sau Marea Britanie raportate la salariul minim pe economie. Tinerii plătesc poliţa RCA de aproape 5 ori mai mult decât persoanele mature în România, faţă de nemţi de 3 ori mai mult, iar faţă de britanici aproape de 2 ori mai mult.

Este inadmisibil, dragi colegi, si noi, Parlamentul Romaniei, nu putem tolera o astfel de situatie!! Aceasta situatie afecteaza peste 500 de mii de soferi. Se ajunge practic, la situația în care un tânăr plătește încă o dată valoarea mașinii pe care o achiziționează, daca vorbim de o masina second-hand, pe durata a 2-3 ani în care platește RCA! Prin aceste practici, pe care le numesc mafiote, si nu consider ca exagerez, pentru ca reprezintă, în fapt , o taxă pe tinerețe, li se ia dreptul tinerilor de a înmatricula și de a conduce o mașină în România, având în vedere costul exagerat al poliței de asigurare obligatorie.”