Problemele cu cardul de sănătate pot fi raportate de furnizori și prin email

Problemele cu cardul de sănătate pot fi raportate de furnizori și prin email

Problemele create de implementarea cardului național de asigurări de sănătate continuă să dea bătăi de cap pacienților, dar ministrul Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, a declarat ieri că în prezent nu mai sunt semnalate probleme de natură tehnică în utilizarea acestuia. Și totuși există!

Va ploua cu reclamații la Minister

O pacientă în vârstă de 66 de ani, asigurată la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului București, a avut ghinionul să i se blocheze cardul atunci când a încercat să-l valideze la un furnizor de servicii medicale. De câteva zile bune, încercarea de a-l debloca cu sprijinul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate tot eșuează. „Mi-a spus medicul de familie că nu găsește pe nimeni de la Casă, la numărul de telefon anunțat pentru cazurile de blocare. Va face un referat despre această problemă, că nu răspunde nimeni la telefon, pe care îl va trimite și la Ministerul Sănătății, dar și la Casă”, ne-a spus pacienta în cauză. O altă pacientă tot din București, în vârstă de 60 de ani, s-a dus trei zile la rând la medicul de familie pentru a i se inițializa/ valida cardul de sănătate. „Mi-a zis că e cardul invalid, că dă eroare! Trei zile de nebunie!”, ne-a spus pacienta.

Președintele CNAS, medicul Vasile Ciurchea, spune că totdeauna este cineva la call-center (0212026995) și că se răspunde la apelurile furnizorilor care au dificultăți, numai că „se sună din toată țara, astfel că se poate să suni și o jumătate de oră într-una și să nu prinzi”. Sursa citată a recomandat furnizorilor de servicii medicale care au probleme cu utilizarea cardurilor să trimită la Casă specialiștii IT care le-au dezvoltat aplicația informatică. „Contează și modul în care s-a făcut legătura între cititorul de carduri și sistemul informatic al furnizorului respectiv și apoi interfața dintre cele două sisteme - al furnizorului și al Casei - ține de cel care a dezvoltat sistemul informatic al furnizorilor. Or, eu fac tot ce ține de sistemul Casei dar nu pot să intervin în sistemul furnizorilor!”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Problemele referitoare la utilizarea cardurilor pot fi sesizate de furnizorii de servicii medicale și pe cale electronică, nu doar la telefon, folosind adresa de email: suport.ceas@casan.ro. De asemenea, și pacientul își poate debloca cardul dacă se duce la casa de asigurări. La nivel național, până ieri la ora 18.00 au fost prestate 326.073 de servicii medicale cu card și doar 139.509 fără card. Totodată au fost eliberate 76.397 de rețete medicale cu card și 77.441, fără card, conform CNAS