Prăbuşire sau resetare. Viitor sumbru pentru CFR Călători

Prăbuşire sau resetare. Viitor sumbru pentru CFR Călători

Perspectiva liberalizării pieţei feroviare începând cu anul 2019 aduce sistemul feroviar la o răscruce: fie se va prăbuşi, fie se vor reseta din temelii principiile de susţinere şi de prioritizare pentru acest mod de transport, a afirmat, miercuri, directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, la conferinţa “Transporturi şi infrastructură 2017” organizată de revista Capital.

"Având în vedere perspectiva liberalizării pieţei feroviare începând cu anul 2019 - noi sperăm că un pic mai încolo, în 2023 - aduce sistemul feroviar din România la o răscruce. Fie se prăbuşeşte, din punctul meu de vedere, aşa cum văd din interior de ani de zile şi studiez acest sistem şi chiar contribui la bunul mers al acestei societăţi, fie se resetează din temelii principiile de susţinere şi de prioritizare pentru acest mod de transport", a spus Szentes, la conferinţa "Transporturi şi Infrastructură 2017".

Potrivit acestuia, anul trecut, compania a transportat 53 de milioane de călători, iar cifra de afaceri a depăşit 1,850 miliarde de lei, fiind al treilea an consecutiv când CFR Călători a reuşit să înregistreze profit.

Szentes a precizat că, în prezent, compania are în funcţiune în activitatea de exploatare 1.532 de unităţi de material rulant, aceasta fiind flota activă, însă capacitatea de transport este insuficientă.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Acest an, 2019, trebuie să ne găsească pregătiţi dacă dorim să avem un viitor atât pentru CFR Călători, cât şi pentru întregul sistem feroviar. Trebuie să ridicăm sistemul la standardele decente impuse şi să răspundem nevoilor de mobilitate ale cetăţenilor. Capacitatea noastră de transport este insuficientă în momentul de faţă. Preconizăm un flux crescut de călători şi datorită studenţilor, dar şi pentru că trenul a revenit în atenţia celor care doresc să facă anumite deplasări, fiind un mijloc sigur, destul de ieftin comparativ cu alte sisteme de transport şi, dacă am avea şi viteză corespunzătoare, cred că nu am avea concurenţă cel puţin pe plan intern", a arătat acesta.