Poți afla de pe Internet din ce este compusă factura la lumină
- Alexandru Coman
- 20 mai 2015, 00:00
Compania Enel a lansat, în premi e ră în România, o platformă on-line prin care oferă clienților săi explicații despre modul în care este compusă factura de energie electrică
Potrivit reprezentanților companiei, platforma on-line „Factura, pe înțelesul tuturor” acoperă, în detaliu, toate componentele, așa cum sunt stabilite, în prezent, de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Aici, le este explicat clienților modul în care factura de electricitate se calculează, precum și ce taxe și servicii sunt asociate acesteia.
De exemplu, la secțiunea „costurile facturii”, la taxa radio și tv se explică următoarele: „Toate persoanele fizice cu domiciliul în România au obligația să plătească o taxă lunară pentru serviciul public de radiodifuziune și /sau serviciul de televiziune. Excepția sunt cei care declară pe propria răspundere că nu dețin receptoare radio și/sau tv”, scrie în cadrul aplicației.
FOTO: Așa arată aplicația online prin care se poate vedea fiecare cost în parte
Totodată, compania de electricitate a lansat și un „ghid interactiv” unde clienții pot alege elementul de interes și pot accesa, instantaneu, explicația fiecărei componente de pe factură, de la energie activă, la TVA, taxa pe cogenerare, certificate verzi etc.
Platforma, ușor de înțeles și cu un design prietenos, conține și o colecție de șase videoclipuri explicative, în care, directorul Enel Energie și Enel Energie Muntenia responsabil de relația cu clienții, Simona Trofin explică modul în care factura este compusă, precum și cum sunt calculate alte componente.
„Relații cu clienții” pe... Facebook
Platforma online este un alt pas către digitalizare, făcut de furnizor pe piața românească, după ce a fost prima companie de utilități care a lansat pe plan local factura electronică, dar și o aplicație pentru telefoane mobile și unități „self care”.
Compania mai are și un proiect inedit de comunicare în social media, pe pagina de Facebook, unde o echipă de la relații cu clienții oferă consumatorilor consultanță în ceea ce privește accesarea serviciilor.