Editura Evenimentul si Capital

ÎN FIECARE VINERI, SUTE DE MII DE ROMÂNI SUNT ÎMPIEDICAȚI SĂ CIRCULE PE ȘOSELE PENTRU CĂ NU-ȘI POT CUMPĂRA ROVINIETA. 36 de milioane de lei băgați de CNADNR într-un sistem păgubos

Mii de şoferi au stat blocaţi în coloană la Feteşti, unii până la o oră, pentru a achita cash taxa de pod
Autor: | | 11 Comentarii | 1782 Vizualizari

Mii de șoferi care au pornit sâmbătă dimineață către Litoral, în mini-vacanța de Rusalii, au stat la coadă chiar și o oră la Fetești pentru a plăti cash taxa de pod. Am asistat la același scenariu cu ocazia vacanței de Paște. Ce se află în spate? Informațiile culese de EVZ descriu o realitate sumbră: contractele păguboase semnate în trecut de CNADNR, dar și problemele de infrastructură IT, au generat un sistem care creează blocaje în fiecare weekend

Sistemul de plată a rovinietei prin SMS sau în benzinării a fost blocat, sâmbătă, începând cu ora 4.00 dimineaţa, astfel încât turiştii care se îndreptau spre litoral au aşteptat zeci de minute la o coadă kilometrică pentru a plăti cu bani gheaţă taxa de pod, la singura casă deschisă în acest scop.

Nici rovinieta nu a putut fi plătită, după ce sistemul de la CNADNR s-a blocat timp de 18 ore. „Stăm la coadă”, a declarat unul dintre şoferi reporterilor, în timp ce înainta în ritmul melcului spre podul de la Feteşti. „Cash plătesc. De asta şi stau aicea. La benzinărie nu am putut plăti. Asta e...la noi!”, a spus indignat un pensionar care mergea pe litoral cu soţia lui.


Contractul privind sistemul IT pentru emiterea rovinietei a fost atribuit prin licitație consorțiului UTI/Novensys și a costat 36 de milioane de lei


Întrebaţi cât au stat în coloană, unii şoferi au spus că o jumătate de oră, iar alţii, o oră. Oamenii aveau la dispoziţie 24 de ore pentru plata taxei de pod, dar au declarat că plătind- o cash, în momentul trecerii, „scapă de o grijă”.

La traficul aglomerat de pe Autostrada Soarelui au contribuit, sâmbătă, şi două tamponări, care au avut loc la kilometrul 58 şi 112. Șoferii care au ajuns la Constanța au avut parte de altă „surpriză”: au ajuns cu greu la plajă, deoarece la sensul giratoriu de la Agigea se circula bară la bară. Astfel, şoferii au stat zeci de minute pe drumul ce leagă Constanţa de staţiunile din sud.

CNADNR a anunțat că sunt scutiți de amenzi cei prinși fără rovinietă. „Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România informează participanții la trafic că astăzi, 18.06.2016, în urma unor defecțiuni tehnice survenite la sistemul informatic de emitere, gestiune și monitorizare a rovinietei, achiziționarea acesteia, precum și plata taxei de trecere la podurile Dunărene (peaj), prin intermediul sistemului, sunt oprite. Menționăm că pe perioada în care sistemul nu funcționează, nu vor fi emise procese verbale de constatare a contravenției pentru cei surprinși în trafic fără rovinietă/peaj”, informa un comunicat al CNADNR. Compania anunța că imediat ce defecțiunile vor fi remediate, iar sistemul va deveni funcțional, va anunța opinia publică. Comunicatul privind remedierea a fost transmis presei la 22.16, şoferilor fiindu- le recomandat să plătească rovinieta până la ora 24.00.

Sistemul de taxare nu face față în weekend-uri

Este a doilea blocaj major cu care șoferii s-au confruntat în acest an, după cel din ziua de 31 aprilie (înaintea Sărbătorii Pascale și de 1 Mai), iar informațiile culese de EVZ conduc la concluzia că situația va fi de durată.

Astfel, sistemul IT pentru emiterea rovinietei a fost pregătit pentru CNADNR de consorțiul de firme UTI/Novensys, printr-o licitație de 36 de milioane de lei, câștigată acum șase ani, în care se pare că nu toate punctele au fost respectate de-a lungul timpului. Problema din weekend-ul trecut a apărut din cauza faptului că la sistemul de emitere al rovinietelor a fost legat și cel de emitere a taxei de pod de la Fetești, a declarat o sursă din CNADNR, pentru EVZ. Ori, în weekenduri, și în special în zilele de sărbători legale, cum a fost cazul zilele trecute, foarte mulți șoferi merg spre mare și încearcă să achite taxa pe Podul de la Fetești, iar sistemul cade, fiind suprasolicitat.

În sarcina UTI ar fi stat și creșterea capacității sistemului informatic, tocmai pentru a suporta mai multe comenzi, dar upgradarea nu a avut loc. De altfel, un inginer IT din CNADNR ar fi prevenit în legătură cu faptul că introducerea modulului de la Fetești ar bloca sistemul, dar nu a fost luat în seamă, mai susțin sursele. „Intră prea mulți utilizatori și de aceea cade. Și pe 30 aprilie, înaintea vacanței de 1 Mai, sistemul a căzut, din cauza faptului că au fost mulți utilizatori la podul de la Fetești. Asta a fost în defavoarea companiei, al cărei interes este să emită cât mai multe bilete de tranzit”, a mai precizat sursa citată, care susține și că, în fiecare vineri, apar blocaje în sistem, mai greu de observat deoarece acesta reîncepe destul de repede să funcționeze.

Sursa EVZ susține că era o soluție mult mai bună ca sistemul de încasare a taxei de la Fetești să fie creat separat de cel de emitere a rovinietei, dar această soluție nu a fost acceptată. Nu a fost singura problemă din contractul cu UTI. Acesta ar fi prevăzut și crearea unui portal prin care chiar CNADNR să poată vinde roviniete – un alt punct care nu a fost bifat.

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate