O treime dintre companiile germane văd o înrăutățire pe termen mediu a „situației conjuncturale” situației conjuncturale
- Simona Stupar
- 19 decembrie 2017, 16:10
Situația actuală a companiilor germane din România este bună, însă viitorul este mai puțin optimist, arată rezultatele chestionarului actual, realizat de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană în septembrie 2017.
Din chestionar reiese evaluarea situației conjuncturale și a situației firmei și oferă o privire de ansamblu asupra principalilor factori de risc economic din perspectiva companiilor.
Situația actuală a companiilor germane din România este bună și așteptările pe termen scurt în ce privește evoluția propriei companii sunt optimiste, se arată într-un comunicat al Camerei de Comerț Româno-Germane (AHK) remis presei.
Comparativ cu chestionarul din toamna anului 2016, procentul celor care văd o înrăutățire a situației conjuncturale pe termen mediu a crescut puternic (2017: 29% mai rău, 2016: 8%).
Optimismul se menține doar pe termen scurt, ceea ce cel mai probabil are legătură cu evoluțiile politico-economice din ultimele luni. Condițiile-cadru politico-economice sunt considerate de departe cel mai mare risc pentru economie.
Peste 69% din companiile care au participat la chestionar sunt nemulțumite de acest aspect, ceea ce constituie o înrăutățire semnificativă față de chestionarul din toamna anului trecut.
Nici situația din învățământul românesc nu este deloc satisfăcătoare. Din chestionarul din toamnă reiese că lipsa personalului calificat constituie pentru dezvoltarea economică a companiilor un risc important (peste 57% din companii).
Față de chestionarul din toamna lui 2016 numărul celor care sunt îngrijorați de stabilitatea juridică a crescut. Acest lucru se datorează și faptului că în Parlament au fost adoptate mai multe legi controversate, care printre altele îngreunează lupta împotriva corupției.
Concluzia chestionarului din toamnă este că activitățile politico-economice ale Guvernului ar trebui să se axeze în principal pe măsuri care să crească încrederea mediului de afaceri. Și vorbim aici mai ales de stabilitate fiscală și măsuri economice sustenabile, dar și de continuarea luptei împotriva corupției.
Situația conjuncturală bună în România, în Europa și în Germania, care este principalul partener economic al României, face posibilă realizarea de investiții necesare urgente în infrastructură, educație și cercetare & dezvoltare.
Această șansă nu ar trebui ratată. Lipsa de personal, care devine tot mai acută, are efect negativ asupra dezvoltării economice. De aceea trebuie să aibă prioritate elaborarea și punerea în practică de soluții în acest sens.
Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană, înființată în 2002, numără în jur de 600 de firme-membre și oferă companiilor o platformă importantă pentru networking, schimb de informații și experiențe. AHK România susține activ companiile germane la intrarea lor pe piața românească și este totodată partener al firmelor românești interesate de piața germană, precizează sursa citată.