Editura Evenimentul si Capital

Ce impact au noile modificări ale codului fiscal asupra business-urilor din România?

om de afaceri in depresie
Autor: | | 0 Comentarii | 557 Vizualizari

Anul 2018 a început sub semnul unor schimbări majore a legislației fiscale și a unei instabilități politice care pot afecta negativ mediul de afaceri autohton. Deja măsurile legate de revoluția privind veniturile populației a generat haos în rândul companiilor și persoanelor care prestează activități nedependente sau obțin venituri din alte surse (inchirieri, venitur din agricultură, dividende...)

Reguli noi au fost stabilite pentru plata TVA, deductibilitatea anumitor cheltuieli, dar şi pentru regimul fiscal al microîntreprinderilor. Astfel, toţi plătitorii de impozit pe profit care îşi finanţează, nu doar consumul, ci mai ales investiţiile prin credite va trebui să ţină cont că s-au modificat substanţial regulile de deductibilitate pentru dobânzi. În încercarea de a adapta legislaţia locală la cea europeană, au fost introduse şi prevederi care reglementează relaţia cu societăţile străine controlate, pentru care vor fi necesare norme de implementare mai detaliate.

Limita de venit pentru aplicarea regimului de microîntreprindere a fost crescută şi, astfel, un număr mare de contribuabili pun acum în balanţă simplificarea metodei de calcul a impozitului, pe de o parte, şi pierderea automată a statutului de plătitor de impozit pe profit şi a capacităţii de a utiliza pierderile fiscale acumulate, pe de alta. Pentru toate aceste noi reguli se vorbea în decembrie 2017 de necesitatea adaptării lor la condiţiile pieţei româneşti, dar această discuţie a rămas deschisă”, subliniază Miruna Enache, Partener, Divizia de impozite directe a EY România.

Plata defalcată a TVA, o metodă prin care România a ales să lupte împotriva fraudei în domeniul TVA, a avut o istorie tumultoasă, dar a ajuns în cele din urmă la un final. Deşi nu sunt obligate să aplice acest sistem, persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care fac achiziţii de la persoane care aplică sistemul vor fi nevoite să facă plata defalcată. Astfel, în realitate, obligaţiile companiilor au devenit mai complexe pentru că, pe lângă obligaţia de a verifica validitatea codului de TVA al furnizorilor sau dacă aceştia aplică TVA la încasare, companiile trebuie acum să verifice şi dacă aceşti furnizori sunt în sistemul TVA Split. Pentru a răspunde acestor cerinţe, EY a dezvoltat aplicaţia EY VAT check, care ajută companiile să verifice atât tranzacţii curente, cât şi precedente, simultan în toate bazele de date ANAF”, explică Ioana Iorgulescu, Partener Asociat Impozite indirecte, EY România.

In acest moment părerile sunt împărțite în ceea ce privește obligativitatea introducerii TVA Split pentru firmele în insolvență, din cauza unor articole neclare și lipsei normelor de aplicare. Datele de 1 ianuarie sau 1 martie sunt vehiculate pentru introducerea obligatorie a Split TVA, o soluție este totuși declanșarea procedurii de la 1 ianuarie pentru a nu apărea interpretări ulterioare, prin care să se stabilească obligativitatea introducerii de la 1 ianuarie 2018 a TVA Split și astfel companiile să fie sancțioate pentru neintroducere.

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Afaceri

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI

Articole salvate