Juriştii CNAIR: Contractul pentru autostrada Bechtel cu firma condusă de Clotilde Armand nu trebuia prelungit!

Juriştii CNAIR: Contractul pentru autostrada Bechtel cu firma condusă de Clotilde Armand nu trebuia prelungit!

Angajaţii Departamentului Juridic de la Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), după dezvăluirile EVZ: nu avem o logică pentru prelungirea contractului de consultanţă pentru autostrada muzeu

Consilierul juridic al Companiei, Alin Goga, dar şi alţi angajaţi din departamentul Juridic din instituţie au reacţionat ieri, după ce EVZ a dezvăluit că Guvernul Cioloş a prelungit înţelegerea cu francezii de la Egis Internaţional Franţa, sucursala Bucureşti, pentru supervizarea autostrăzii Transilvania. Asta, deşi proiectul de construire a şoselei cu patru benzi este îngheţat din 2011. „Nu am un răspuns logic pentru decizia luată de Guvernul Tehnocrat, de fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu. Este neeconomic să ții în vigoare un contract blocat şi să plăteşti, deşi nu şti când se vor mai face lucrări”, a explicat Alin Goga. În prezent, Egis România este condusă de Clotide Armand, lider USR.

Başulescu: Contractul trebuia reziliat

În opinia fostului director al Companiei, Mihail Başulescu, cel care a semnat contractul cu americanii de la Bechtel din partea statului român, consultanţa cu francezii nu trebuia prelungită, ci redusă de la un an la altul, după cum s-a diminuat cantitatea de lucrări. El subliniază că trebuia să se renunțe la consiliere atunci când s-a rupt contractul cu americanii. Întrebaţi care este stadiul contractului cu Egis, oficialii CNAIR ne-au precizat că francezilor li s-a prelungit contractul în vara anului 2016, fiind date două termene. Astfel, supervizarea lucrărilor pentru autostrada Braşov- Târgu Mureş –Cluj- Oradea este prelungită până în 31 decembrie 2020, iar pentru serviciile prestate în perioada de garanţie, francezii avor lua bani până la 31 decembrie 2023.

Ne puteți urmări și pe Google News

Câți bani au încasat francezii

În prezent, oficialii CNAIR decontează la mijlocul fiecărei luni facturi de milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş. Potrivit unui răspuns al Companiei de Drumuri pentru EVZ, Egis, Sucursala Bucurşeti, a decontat, până acum, facturi în valoare de 269,77 de lei pentru supervizarea autostrăzii Transilvania. Anul trecut, din informaţiile afişate pe site-ul CNAIR, Egis Scetauroute a facturat circa 4,5 milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov – Cluj – Borş.

Întrebările EVZ pentru Egis

Directorul Egis, Clotilde Armand nu a răspuns întrebărilor EVZ, în ceea ce priveşte contractul din bani publici. EVZ a încercat de mai multe ori să ia legătura cu aceasta, însă fără niciun rezultat. Prezentăm public întrebările pe care i le-am adresat lui Clotide Armand, la care aceasta nu a răspuns până acum:

  • Când a fost prelungit ultima dată contractul firmei EGIS INTERNATIONAL SA FRANTA SUCURSALA BUCURESTI cu oficialii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, fosta CNADNR, pentru supervizare lucrări de construcţie autostrada Braşov-Cluj- Borş?
  •  Ce servicii de consultanţă aţi prestat, dacă în această perioadă 2010- 2017 nu s-a finalizat niciun km de autostradă Brasov- Cluj-Bors?
  •  Pe ce perioadă a fost prelungit acest contract?
  •  În prezent, de ce aţi depus o nouă solicitare pentru a doua prelungire a acestui contract?

Cât s-a construit din Autostrada Transilvania

În perioada 2004-2010, s-au construit singurii kilometri din ceea ce trebuia să fie autostrada Transilvania. Mai exact, lotul de 52 de kilometri dntre Câmpia Turzi şi Cluj. Din 2010 până astăzi nu s-a mai construit nimic. În 2014, UMB Spediton, s-a apucat să contruiască un lot de 8,9 km, lângă Cluj, proiect nefinalizat însă, până acum. Între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii sunt patru loturi licitate la care au fost desemnaţi constructori. Însă, lucrările nu pot demara, pentru că nu există avizele necesare. Pe de altă parte, la lotul Suplacu de Barcău şi Borş, de 60 de km, lucrările au demarat în 2005, dar nici acum nu sunt gata, pentru că acolo a lucrat tot Bechtel, contract care a fost reziliat.