Editura Evenimentul si Capital

Avans consistent al consumului: Piața de bunuri de folosință îndelungată creşte constant

Autor: | | 0 Comentarii | 214 Vizualizari

Piața de bunuri de folosință îndelungată a înregistrat în cel de-al treilea trimestru al anului 2015. A fost depășită performanța primelor două şi s-a înregistrat valoarea de 534 de milioane de euro. Aceasta reprezintă o creștere de 9,5% pentru piața de bunuri de folosință îndelungată comparativ cu T3 2014.

În mare parte, contribuția la această creștere a venit de la cel mai important sector în valoare – Telecom (plus aproape 24% față de aceeași perioadă a anului trecut). Totodată, la rezultatul pozitiv au contribuit și sectoarele de electrocasnice mari și mici dar și electronice. În schimb, sectorul foto, cel IT precum și imprimantele, multifuncționalele și consumabilele au scăzut în valoare, potrivit studiului GfK TEMAX România.

Telecom: accesoriile și smartphone-urile premium au crescut

Piața telecom și-a continuat performanța puternică în al treilea trimestru al lui 2015, cu o creștere de aproape 24% față de T3 2014, având o cifră de afaceri de 176 de milioane de euro. Smartphone-urile cu diagonale mari și tehnologie 4G și-au continuat performanța bună de până acum. Această evoluție pozitivă a fost acompaniată de creșterea importanței în vânzări a smartphone-urilor premium. De asemenea, accesoriile pentru telefoane mobile – în special căști - au contribuit la creșterea pieței telecom.

Electrocasnice mari: creștere puternică

Încă o dată, vânzările electrocasnicelor mari au înregistrat o rată de creștere de două cifre (aproximativ 11%) în T3 2015, până la o valoare de 127 de milioane de euro – cu 12 milioane mai mult față de T3 2014. Creșterea a fost dată de vânzări sezoniere ale aparatelor frigorifice (frigidere și congelatoare), dar și de electrocasnicele încorporabile care au continuat trendul ascendent. Piața mașinilor de spălat a încetinit, având o rată de creștere de o singură cifră în al treilea trimestru al anului.

Electronice: televizoarele și piața audio – motoare de creștere pentru electronice

Cel de-al treilea trimestru din 2015 a adus vești bune pentru sectorul electronicelor, care a înregistrat o creștere de peste 3%, cu vânzări de 74 de milioane de euro. Piața televizoarelor și-a revenit după evoluția negativă din T2, înregistrând o rată de creștere de o cifră. Aceasta se datorează vânzărilor de televizoare cu diagonale mari, celor cu ecran UHD dar și celor de tip Smart TV. Cererea pentru produsele audio a crescut cu rate de două cifre pentru produse precum boxe sau boxe cu andocare.

Electrocasnice mici: ușoară creștere

Pagina 1 din 2


Tag-uri: Black Friday

Alte articole din categoria: Afaceri

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate