Şefii de la Drumuri îl verifică pe Meşterul Manole de pe autostrada Lugoj-Deva. Cum stau românii şi nu circulă pe o autostradă care a costat 125 de milioane de euro
- Antoaneta Etves
- 15 februarie 2017, 17:54
Autostrada Lugoj-Deva nu se va deschide. Şefii de la Drumuri au decis să mai verifice calitatea lucrărilor. Şefii de la drumuri suflă şi în iaurt când vine vorba de italienii care au lucrat la Sibiu-Orăştie.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă că pentru obiectivul "Autostrada Lugoj - Deva, Lot 2, km 27+620 - km 56+220", în baza deciziei Directorului General, s-a constituit Comisia de recepție. Aceasta, în perioada 02.02.2017 - 06.02.2017 a inspectat "atent" stadiul lucrărilor, conform H.G. nr. 273 din 14 iunie 1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora. Comisia a solicitat clarificări la anumite aspecte de natură tehnică și a propus decalarea Recepției până după clarificarea acestora.
"Având în vedere importanța de ordin strategic a autostrăzii Lugoj – Deva, aceasta atrage după sine o atenție sporită asupra detaliilor de ordin tehnic, care trebuie îndeplinite și monitorizate conform standardelor proiectului. În consecință, în perioada 15.02.2017 – 17.02.2017, Comisia constituită realizează inspecția tehnică a lucrărilor executate pe Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, pe sectoarele A, B, C și Nodul Rutier de la Marginea", se precizează într-un comunicat al Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
În funcție de modul în care au fost rezolvate punctele semnalate, Compania va informa cu privire la decizia Comisiei de inspecție tehnică.
Antreprenorul lucrării este Asocierea S.C. Salini Impregilo S.p.a. si S.e.c.o.l. – Societa Edile Construzioni e Lavori – Societate pe acţiuni, iar construirea autostrăzii a costat 562.730.583,80 lei fără TVA din care:
- 478.320.996,23 lei Fonduri de Coeziune (85%),
- 84.409.587,57 lei Guvernul României (15%).