Animale din România trimise, CHINUITE și omorâte ilegal în Orientul Mijlociu. IMAGINI ȘOCANTE

Animale din România trimise, CHINUITE și omorâte ilegal în Orientul Mijlociu. IMAGINI ȘOCANTE

Organizația Animals International cere Guvernului României să oprească exportul de animale vii.

Animals International a publicat astăzi, în premieră mondială, investigația care arată animalele din România care sunt luate de pe pajiști Carpatine pentru a fi ucise în cele mai oribile chinuri în țări străine din Orientul Mijlociu. Investigația arată că industria exportului de animale vii din România operează ilegal. Se încalcă atât Regulamentul Consiliului UE 1/2005, cât și standardele OIE (Organizația Mondială a Sănătății Animalelor) privind cerințele de bunăstare animală în timpul transportului, manipulării și al sacrificării.

”Am fost martor atunci când animalele au fost luate de pe pășunile lor, încărcate în camioane și duse în port la Midia. De acolo părăsesc România cu vapoarele morții către Orientul Mijlociu. Animalele care mor în timpul transportului sunt aruncate în mare și apoi sunt de găsit chiar și pe plajele din Israel și Liban. Starea de șoc s-a transformat în mânie atunci când împreună cu echipa de investigații a Animals International am urmărit până în Orientul Mijlociu tăurașii, oițele și berbecuții, pentru a vedea cu ochii mei cum sunt tratate animalele

abandonate chiar de țara mea”, a spus Gabriel Paun, directorul UE al Animals Intrnational.

Ne puteți urmări și pe Google News

Vițeii exportați de România sunt apoi îngrășați în Israel, Liban și Iordania înainte de a fi sacrificați în aceste țări sau în altele din orientul Mijlociu, țări care nu au legi pentru a feri animalele de cruzimea extremă.

Investigatorii au documentat cruzimea asupra vițeilor din România: bătaie, coada îndoită și chiar ruptă, înjunghiați în gât în repetate rânduri, legați cu frânghii și lanțuri pentru sacrificarea care se face mereu în timp ce animalele sunt pe deplin conștiente sub ochii celorlalte animale care știu că le vine și lor rândul.

“În Iordania am văzut cu ocazia Festivalului Sacrificiului mii de oițe fără apărare cu gâturile tăiate în plină stradă unde curgeau râuri de sânge ...și alte animale îngrozite, legate și înghesuite în portbagaje de mașini ale unor oameni care le duc acasă pentru a le ucide în curte”, povestește Păun.

Curtea Europeană de Justiție a decis că Regulamentul UE 1/2005 (care reglementează transportulanimalelor vii) se aplică chiar dacă destinația animalelor este dincolo de granițele Uniunii Europene.

Deși cunosc această decizie, oficialii români continuă să emităpermise de export cu vaporul pentru animale vii, deși activitatea se desfășoară cu încălcarea Regulamentului 1/2005.

”Permițând exportul de animale vii, oficialii români facilitează încălcarea legislației Europene, ceea ce face ca sute de mii de bovine, caprine și ovine să fie ținta unor acte de cruzime extremă”, a adăugat Păun.

Celor mai multe animale omorâte în străinătate li se taie gâtul în timp ce sunt pe deplin conștiente, ceea ce produce o durere imensă și o moarte prelungită.

”Suferința este amplificată din cauză că lucrătorii nu pot manipula animalele mari și terorizate în vreme ce ei înșiși sunt speriați, prost echipați și neinstruiți. Animalele sunt manipulate într-un mod care le pune bunăstarea lor și a lucrătorilor în pericol”, a adăugat Păun.

Chiar înainte de fi urcate pe vapoare, aceste animale vor fi suferit deja enorm în camioane în drumul spre port, după care, în fermele de la destinație, urmează o scurtă perioadă de acomodare la clima și hrana neobișnuite de acolo. Pe vapoare, condițiile sunt în mod inevitabil stresantepentru animale. Mișcările permanente (adesea furtuni pe mare), temperaturile extreme, mizeria, zgomotul, lipsa de spațiu suficient, podeaua dură din metal și beton, riscul de defecțiuni și croaziera care poate dura săptămâni, cresc riscurile pentru animale și contribuie la o suferință inutilă.

Atunci când tragediile apar, autoritățile încearcă să le ascundă, dar uneori investigatorii le scot la lumină. De exemplu, vaporul ”Trust 1” construit în anul 1975 și înregistrat în Tanzania, a fost autorizat pentru prima dată pentru transport de animale în UE chiar de autoritățile române în anul 2015. La primul transport cu peste 14.000 de oi din România încărcate pe vapor la Midia, cele mai multe animale nu au mai ajuns vii la destinația Aqaba, Iordania . Adevărul despre suferința și moartea în cele mai groaznice chinuri pe vapor lor este ținut în secret de oficialii din România și din Iordania.

 “Carnea congelată și refrigerată valorează mai mult pentru economia din România decât exportul de animale vii pentru sacrificare în străinătate și poate asigura conformitatea cu obligațiile UE și internaționale”, a încheiat Paun.