Acţiunile de la RENAULT au luat-o la vale după o serie de percheziţii la sediul constructorului francez de automobile. PSA Peugeot Citroen cade şi el

Acţiunile de la RENAULT au luat-o la vale după o serie de percheziţii la sediul constructorului francez de automobile. PSA Peugeot Citroen cade şi el

Vestea că sediul companiei Renault este supus unor perecheziţii a determinat joi, la prânz, o scădere dramatică a acţiunilor constructorului francez de automobile. Situaţia de la Renault l-a afectat imediat şi pe rivalul său PSA Peugeot Citroen, care, în ciuda faptului că nu s-a aflat într-o situaţie similară, a înregistrat o scădere de aproximativ 8% a acţiunilor sale. Potrivit Le Figaro, grupul Renault ar putea fi, după Volkswagen, următorul constructor implicat în fraudarea testelor de emisii poluante.

Acțiunile grupului auto francez Renault înregistrau joi la prânz o scădere de aproape 20% la bursa de la Paris, după ce presa a anunțat că la sediul companiei au avut loc mai multe percheziții pentru a verifica eventualele trucări ale motoarelor companiei, în contextul uriaşului scandal Volkswagen. Renault a confirmat percheziţii ale agenţilor de la serviciul antifraudă francez în mai multe din sediile sale, dar a negat vehement orice “trucaj” al motoarelor sale, scrie Le Figaro.

În jurul orei 12,05, acțiunile Renault erau în scădere cu aproape 20% până la 68,29 euro, aceasta fiind cea mai mare scădere înregistrată de o acțiune inclusă în indicele CAC 40. Degringolada titlurilor Renault l-a afectat și pe rivalul PSA Peugeot Citroen, ale cărui acțiuni au înregistrat o scădere de 8%, pe o piață care înregistra o scădere de 3,14%.

“Acțiunile au scăzut după publicarea de către AFP a unor informații referitoare la efectuarea unor percheziții la sediul Renault cu privire la testele de emisii poluante. Se pare că au fost sechestrare unele calculatoare”, a declarat un trader de la Paris.

Ne puteți urmări și pe Google News

Aceste percheziții vin după ce anul trecut constructorul auto german Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.