Zuckerberg, Bill Gates sau Elon Musk se cred Supraoameni – Studiu științific

Un studiu academic realizat de cercetători din SUA și Germania conchide că elitele Big Tech se consideră complet diferite de toți ceilalți oameni.

Zuckerberg, Bill Gates sau Elon Musk se cred Supraoameni. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de cercetători de la două universități germane și de la Institutul Ralph Bunche din New York.

Cercetarea se concentrează pe analizarea limbajului folosit în aproape 50.000 de mesaje pe Twitter și alte declarații online ale celor mai bogați 100 de membri ai elitelor tehnologice, așa cum sunt ei repertoriați de Forbes.

Cercetătorii ajung la concluzia că membrii acestor elite, precum Mark Zuckerberg sau Bill Gates, au o viziune „meritocratică” asupra lumii.

Aceasta înseamnă că ei nu văd bogăția ca pe o cauză a influenței sau succesului lor. Mai degrabă, consideră că abilitățile lor înnăscute și altruismul le-au permis să dobândească bani și putere.

„Am descoperit că cei mai bogați 100 de membri ai lumii tehnologice manifestă atitudini distincte. Acestea îi deosebesc atât de populația obișnuită cât și de restul elitelor bogate”, arată studiul.

Cercetarea demonstrează că elitele Big Tech vorbesc constant despre credința lor în democrație, despre filantropie și despre transformarea lumii într-un loc mai bun.

„Totuși, poziția lor într-un sistem democratic este contradictorie. Din cauza enormei lor bogății, au o influență disproporționată privind modul în care venitul disponibil este cheltuit.”

Cercetătorii au descoperit că limbajul folosit de elitele Big Tech include un set de cuvine. Acestea sunt: „merit”, „distinct”, „valoare”, „virtute”, „avantaj”, „superioritate”, „perfect”, „important” și „semnificativ”.

Autorii studiului au notat faptul că munca lor are anumite limite. Ei nu au avut acces la toată baza lingvistică a celor 100 din cauză că, ironia soartei, Twitter este interzis în China.

Este foarte posibil ca conturile Twitter la care au avut acces să fie gestionate de profesioniști în relații publice. Însă ele sunt, nu mai puțin, proiecții publice ale modului în care elitele tehnologice doresc să fie văzute de opinia publică.

În consecință, limbajul folosit poate fi considerat „strategic”.

Rezultatele studiului explică de ce elitele din Big Tech sunt atât de înclinate spre cenzurarea și blocarea celor cu opunii diferite de ale lor.

Zuckerberg, Bill Gates sau Elon Musk se cred Supraoameni. Convinși fiind de superioritatea lor, nu au nici o considerație pentru cei care nu îi urmează cu supunere.