Zborurile low-cost se mută pe Otopeni

Zborurile low-cost se mută pe Otopeni

Aeroportul Băneasa va deveni unul de business, iar operatorii low-cost vor fi mutaţi pe Otopeni. Preţurile biletelor nu ar trebui să crească prea mult.

Cu două luni înainte de transferul pe Otopeni al companiilor aeriene care operează acum pe Aeroportul Băneasa, nu se ştie încă în ce măsură vor fi afectaţi la buzunar călătorii cu avionul.

Nemţii de la Germanwings afirmă că preţul biletelor nu creşte cu mai mult de 5%, în timp ce reprezentanţii Wizz Air şi Blue Air susţin că se mai fac socoteli, deoarece trebuie să ţină cont nu doar de taxele de operare mai mari de pe "Henri Coandă" din Otopeni decât cele de pe Băneasa, cât şi de costurile administrative care apar în urma mutării birourilor.

Tarifele de business alungă low-costul de pe Băneasa

Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Otopeni, susţine că scumpirile aplicate de companiile aeriene lowcost după 25 martie nu ar trebui să fie mai mari de 4-5 euro.

"De fapt, nici nu ar trebui să crească cu 5 euro, deoarece pe Otopeni vor scădea cu 0,5% tarifele de securitate", ne-a declarat Iordache.

S-a decis ca mutarea să se facă de pe 25 martie, când se trece de la orarul de iarnă la cel de vară. În urma mutării curselor low-cost pe Otopeni, traficul de pe acest aeroport va creşte cu 40%, depăşind 7 milioane de pasageri anual.

De pe 25 martie, pe aeroportul Băneasa vor fi aplicate tarife de business. Astfel că, firmele low-cost vor fi practic obligate să se mute, deoarece operarea pe "Aurel Vlaicu" va deveni mai scumpă decât pe Aeroportul "Henri Coandă".

Diferenţa pe care ar trebui să o achite o companie pentru ca o aeronavă medie, de 60 de tone şi cu o capacitate de 150 de pasageri, să continue să aterizeze şi să decoleze de pe Băneasa va fi de 270 de euro.

Biletele se vor scumpi cu mai puţin de 5%

Balazs Varro, directorul de comunicare al Wizz Air, afirmă că nu există nicio înştiinţare oficială a unei posibile creşteri de preţuri pe Aeroportul Băneasa.

Andreas Engel, reprezentantul Germanwings, a declarat, pentru EVZ, că s-a decis ca o mare parte din costurile rezultate din trasferarea activităţii pe Aeroportul "Aurel Vlaicu" să fie suportate de companie, astfel încât preţul biletelor să urce cu mai puţin de 5%. El a precizat că, prin această mutare, Germanwings ar putea atrage chiar pasageri ai Lufthansa, deoarece vor beneficia de aceleaşi condiţii, la preţuri mai mici.

Potrivit Blue Air, pasagerii vor fi informaţi prin e-mail sau la telefon în legătură cu orice modificare.

Oficialii Wizz Air afirmau, anul trecut, că tarifele vor creşte în urma acestei mutări cu 5-7 euro. PROIECT

"Aurel Vlaicu" devine aeroport de business

Pentru Aeroportul Internaţional "Aurel Vlaicu", Ministerul Transporturilor are planuri mari. Până în anul 2015, acesta va deveni primul aeroport de business al României. În luna decembrie 2011, a fost deschis primul terminal dedicat pasagerilor de business, cu două porţi de îmbarcare şi o capacitate de 30.000 de pasageri. Investiţia s-a ridicat la 2,5 milioane de euro.

"Noul terminal va deservi aviaţia privată, întrucât, din luna martie a anului viitor (2012 - n.r.), aeroportul Băneasa nu va mai găzdui aviaţia low-cost, care va fi mutată pe Otopeni“, a declarat, la inaugurarea terminalului, Anca Boagiu, ministrul transporturilor.

De asemenea, şefa de la Transporturi le-a recomandat operatorilor low-cost să "îşi reprime nemulţumirile" cauzate de mutarea zborurilor la Otopeni, deoarece serviciile de la aeroportul Băneasa erau "sub cele întâlnite într-o autogară undeva la ţară".

Ce investiţii în modernizare pregătesc autorităţile

Deşi a fost proiectat pentru o capacitate de 300.000 de pasageri, pe aeroportul din Băneasa traficul a ajuns la aproape 2,1 milioane de pasageri. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) intenţionează să investească anul acesta peste 36 de milioane de lei în reamenajarea corpului C al Aeroportului Băneasa, în modernizarea corpurilor A, B şi central, a infrastructurii de securitate, în reabilitarea căii de acces şi în reconfigurarea zonei aeroportului, precum şi în iluminatul din incinta aerogării.

Trei operatori low-cost utilizează, în prezent, acest aeroport: Blue Air, Wizz Air şi Germanwings. Despre transformarea aeroportului din Băneasa într-unul de business s-a discutat încă din anul 2008. 2,1 de milioane de persoane au aterizat şi au decolat de pe Băneasa în 2011

"Ce pasager nu ar vrea să achite cu mai puţin de 5 euro în plus ca să nu mai stea la cozi şi să beneficieze de servicii de calitate?“ VALENTIN IORDACHE, purtătorul de cuvânt al Aeroportului Internaţional "Henri Coandă" Citiți și:

  • Salonul prezidențial al Aeroportului Otopeni, modernizat cu 3 milioane de euro
  • DE CE se vor scumpi biletele de avion
  • Răcaru, Blue Air: ”Din martie, pe Băneasa vor fi taxe mai mari decât pe Otopeni”