România, prea multe zboruri întârziate. Piloții Wizz-Air dezvăluie strategia companiilor

România, prea multe zboruri întârziate. Piloții Wizz-Air dezvăluie strategia companiilorSursa foto Facebook

Companiile aeriene low-cost care operează în România au înregistrat cele mai multe zboruri întârziate la nivelul continentului european. Principalele cauze, potrivit informațiilor oficiale, sunt defecțiunile tehnice ale aeronavelor.

De ce suntem campioni la capitolul zboruri întârziate? Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene a precizat că majoritatea transportatorilor aerieni se confruntă cu scurgeri de vapori în avion. Diverși membri ai unor echipaje Wizz-Air au tras semnale de alarmă îngrijorătoare.

Zboruri întârziate, un alt capitol la care România excelează

Pe lângă faptul că operatorii aerieni sunt nevoiți să anunțe zboruri întârziate, vaporii toxici afectează și sănătatea echipajului de bord.

Nu puține au fost cazurile în care echipajele au ajuns cu intoxicații la spital.

De zboruri întârziate sau anulate au avut parte foarte mulți cetățeni români care au zburat în această vară cu Wizz-Air.

Motivele sunt numeroase. De la rotația aeronavei a lipsei de echipaj până la diferite restricții și defecțiuni tehnice.

Cea mai întâlnită cauză pentru care numărul de zboruri întârziate a crescut ține de ceea ce în aviație se numește FUMES.

Adică, pătrunderea în habitaclu a vaporilor toxici. „Scurgeri de ulei și vapori care se duc prin sistemul de aer condiționat, contaminează aerul din interiorul avionului pe care îl inhalezi”, explică unul dintre piloți.

Siguranța pasagerilor și a echipajului trece pe plan secund

În privința simptomelor care apar din cauza fenomenului low-cost, un însoțitor de zbor explică faptul că: este foarte probabil să apară „stări de amețeală. Nu puteam să merg drept. Nu mai puteam să respir bine. Simțeam că am o presiune pe piept”.

Din cauza plângerilor cauzate de zboruri întârziate, pe fir a intrat și Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene.

Agenția a comandat un studiu pentru a investiga și înțelege mai bine fenomenul.

Astfel, beneficiind de protecția anonimatului membri echipajelor de bord au mărturisit că din cauza vaporilor toxici (FUMES) nu și-au mai putut continua zborurile.

„Am experimentat de mai multe ori, din câte îmi amintesc la Wizz Air și de fiecare dată am spus: nu zbor cu acest avion, pentru că știu că acești vapori rămân în organism și sunt foarte toxici”, a explicat unul dintre piloți motivul pentru care excelăm la capitolul zboruri întârziate.

Wizz Air anulează din ce în ce mai multe zboruri

Sursa foto: Arhiva EVZ

Zboruri întârziate și în luna iunie

„În cazul meu, a fost vorba de greață, ochi iritați, gât iritat, leșin”, a explicat un alt comandant.

Este pentru prima dată când membrii echipajelor de zbor atrag atenția asupra unui fenomen care periclitează securitatea aeriană, sănătatea piloților, pasagerilor și a stewardeselor.

Un astfel de episod s-a consumat pe 24 martie an curent. Moment la care o aeronavă care a decolat din București cu destinația Veneția s-a întors pentru că membrii echipajului s-au simți rău.

La mai puțin de două luni, pe 1 mai a avut loc un episod similar. De data aceasta, avionul care ar fi trebuit să ajungă în Malta a fost întors deasupra Bulgariei.

Explicațiile companiei Wizz Air

De zboruri întârziate au avut parte și pasagerii cau au decolat pe 22 iunie de pe aeroportul Henri Coandă.

Două echipaje au refuzat să mai opereze aeronavele respective după ce mecanicii au raportat probleme cu vaporii toxici.

Ma mult, pentru a reduce rata de zboruri întârziate, echipajele susțin că Wizz-Air pune presiuni pe specialiștii care se ocupă de mentenanța aeronavelor pentru a efectua cât mai repede verificările tehnice.

„Te costă bani dacă ții avionul la sol! E vorba de o presiune financiară. Mecanicii nu au suficient timp să investigheze în profunzime problema. Ei fac doar investigații rapide”, a precizat un alt pilot al companiei menționate.

Într-o anchetă demarată de stirileprotv, directorul general Wizz Air Malta a nu a negat gfaptul că la bordul aeronavelor sunt astfel de situații, iar asta reiese și din rapoartele interne.