YouTube. Cum să cucereşti lumea în şase ani

YouTube. Cum să cucereşti lumea în şase ani

Folosit ca sursă de documentare sau ca metodă de a transmite informaţii, utilizat ca remediu împotriva plictiselii, pe post de DJ la petreceri sau de cinematograf acasă, YouTube face parte din viaţa noastră. Trei miliarde de vizualizări pe zi – aceasta este performanţa la care a ajuns site-ul cu conţinut video la numai şase ani de la lansare.

Numărul de vizualizări zilnice înregistrat în această perioadă este în creştere cu 50% faţă de anul trecut, ceea ce înseamnă că tot mai mulţi oameni din întreaga lume accesează acest site. De altfel, datele privind căutările pe care le fac utilizatorii de internet din întreaga lume plasează YouTube pe locul al treilea, după Google şi Facebook, potrivit informaţiilor Alexa.com. Într-un singur minut, utilizatorii YouTube încarcă conţinut video care totalizează 48 de ore, dublu faţă de anul trecut. Din întregul conţinut upload-at pe site, un sfert provine din SUA, iar restul de trei sferturi din afara Statelor Unite. Iar 30% dintre filmuleţe aduc 99% dintre vizualizări, potrivit inginerului â software al YouTube, James Zern. Cum a început totul Acum şase ani, aproape nimeni nu auzise de YouTube. Acest site, unde oamenii pot încărca filmuleţe şi privi videoclipuri, a fost lansat în 2005 de către trei americani, foşti angajaţi ai companiei PayPal, Chad Hurley, Steve Chen şi Jawed Karim. Hurley a făcut studii de design la Universitatea Indiana din Pensylvania, iar Chen şi Karim au studiat ştiinţa computerelor la Universitatea Illinois de la Urbana-Champaign. Fondatorii site-ului au spus că ideea le-a venit după o petrecere, în 2005. Domeniul www.youtube.com a fost activat pe 14 februarie 2005, iar după această dată a fost realizat site-ul web. Sediul companiei era, la acea vreme, deasupra unei pizzerii şi a unui restaurant japonez în San Mateo, California. Primul filmuleţ postat pe YouTube, pe 23 aprilie 2005, a fost denumit "Eu la grădina zoologică" ("Me at the zoo") şi îl arată pe unul dintre fondatori, Karim, la grădina zoologică din San Diego. Filmuleţul poate fi vizualizat şi astăzi pe site şi a adunat, până în prezent, aproape 5 milioane de vizualizări. <iframe height="349" width="425" frameborder="0" src="http://www.youtube.com/embed/jNQXAC9IVRw"></iframe> Investiţie de succes În luna mai 2005, cu şase luni înaintea lansării oficiale, YouTube a oferit o variantă beta. Site-ul creştea cu rapiditate. Proiectul celor trei cofondatori părea de succes, astfel încât ei au beneficiat de o investiţie de 11,5 milioane de dolari de la fondul de investiţii Sequoia Capital în perioada noiembrie 2005-aprilie 2006. În iulie 2006, compania anunţa că peste 65.000 de filmuleţe erau încărcate în fiecare zi, timp în care se înregistrau nu mai puţin de 100 milioane de vizualizări. În octombrie 2006, la niciun an de la lansarea oficială pe piaţă, Google Inc a anunţat că achiziţionează YouTube pentru suma de 1,65 miliarde de dolari. Cu toate acestea, YouTube nu a excelat niciodată la capitolul venituri. Google nu a făcut publice date în ceea ce priveşte profitabilitatea site-ului de conţinut video. Însă acţiunile ulterioare au arătat o preocupare clară pentru creşterea veniturilor din publicitate. În noiembrie 2008, YouTube a semnat acorduri cu MGM, Lions Gate Entertainment şi CBS pentru ca acestea să posteze filme în întregime şi episoade din seriale însoţite de publicitate pe YouTube. La sfârşitul lunii martie 2010, YouTube s-a relansat cu un nou design, o interfaţă mai simplă, care a determinat utilizatorii să petreacă mai mult timp pe site.

Ne puteți urmări și pe Google News