Yahoo Inc calcă pe urmele altor giganții din mediul online care au anunțat disponibilizări. Directorii companiei au decis să concedieze aproximativ 20% din personalul total al firmei. Peste 1.600 de angajați își vor pierde locul de muncă.
Yahoo are de gând să disponibilizeze mai mult de 20% din forța de muncă totală. Compania a luat această decizie deoarece vrea să facă o restructurăre majoră în ceea ce privește unitatea ei de tehnologie publicitară. Reducerile de personal vor afecta peste 50% dintre angajații din domeniul tehnologiei publicitare ai Yahoo. Este vorba de peste 1.600 de oameni care își vor pierde locul de muncă în curând.
Aceste modificări vor încheia eforturile făcute de Yahoo de-a lungul anilor de a concura cu Google și Meta pentru a domina publicitatea digitală. CEO-ul Yahoo, Jim Lanzone, a declarat că disponibilizările nu sunt cauzate de provocările financiare cu care s-au confruntat alte mari companii, ci mai degrabă acestea vor fi făcute din cauza schimbărilor strategice la unitatea de publicitate Yahoo for Business a companiei. Lanzone a explicat că această unitate nu este profitabilă.
Ce venituri a înregistrat Yahoo în fiecare an
„Aceste schimbări vor fi extrem de benefice pentru profitabilitatea Yahoo în general, ceea ce va permite companiei să treacă la atac și să investească mai mult în alte părți ale activității sale care sunt profitabile”, a declarat CEO-ul. Yahoo este o afacere destul de profitabilă care a adus venituri de aproximativ opt miliarde de dolari în fiecare an.
Yahoo și AOL au fost achiziționate de Apollo, o firmă globală de capital privat care a plătit suma de cinci miliarde de dolari. Cele două afaceri au aparținut firmei Verizon până în 2021. Apollo a redenumit compania comună Yahoo și l-a angajat Lanzone pentru a conduce afacerea. OL şi Yahoo au făcut peste 30 de achiziţii de tehnologie publicitară în urmă cu mai bine de zece ani.
Verizon a achiziţionat OL în anul 2015 și Yahoo doi ani mai târziu. Firma a vrut să valorifice seturile lor masive de date şi afacerile de tehnologie publicitară achiziţionate pentru a crea o platformă publicitară digitală unificată care să îi poată întreacă pe giganții Google și Meta, care se nume în acea perioadă Facebook, notează Axios.