Xiaomi anunță că veniturile totale ale Grupului au atins în 2023 suma de 271 miliarde Renminbi (RMB), iar profitul net ajustat a înregistrat o creștere de 126,3%, ajungând la 19,3 miliarde RMB.
Creșterea profitului net ajustat a depășit cu mult așteptările pieței și a marcat cel de-al doilea cel mai înalt nivel de profitabilitate înregistrat de la listarea Grupului.
Cheltuielile aferente segmentului de vehicule electrice inteligente („VE”) și alte inițiative noi au înregistrat o creștere la 6,7 miliarde RMB (excluzând cheltuielile cu compensațiile bazate pe acțiuni legate de VE inteligente și alte inițiative noi în valoare de 0,8 miliarde RMB).
Xiaomi raportează o creștere a profitului cu 126% pe 2023
În ultimul trimestru al anului 2023, veniturile totale ale Xiaomi au înregistrat o creștere pentru al doilea trimestru consecutiv, ajungând la 73,2 miliarde RMB, reflectând o creștere anuală de 10,9%.
În același timp, profitul net ajustat a înregistrat o creștere anuală semnificativă de 236,1%, atingând suma de 4,9 miliarde RMB.
În decursul anului 2023, Xiaomi s-a concentrat în mod deosebit pe „scalare și profitabilitate”. Acest an a marcat, de asemenea, debutul strategiei corporative revizuite a Grupului, axată pe ecosistemul inteligent „Human × Car × Home”.
În ceea ce privește performanța comercială, primele șase luni ale anului 2023 au fost caracterizate de o accelerare a creșterii profitului. În timp ce a doua jumătate a anului a adus o revenire trimestrială a veniturilor.
Pe piața smartphone-urilor, Xiaomi a livrat aproximativ 145,6 milioane de unități la nivel global în cursul anului 2023. A generat venituri anuale din această categorie în valoare de 157,5 miliarde RMB, cu o marjă de profit brut de 14,6%.
Compania și-a menținut astfel poziția a treia pe plan mondial în ceea ce privește livrările de smartphone-uri timp de trei ani consecutivi.
În ultimul trimestru al anului 2023, livrările globale de smartphone-uri ale Grupului au înregistrat un total de 40,5 milioane de unități, în creștere cu 23,9% față de aceeași perioadă a anului anterior.
În 2023, prețul mediu de vânzare (ASP) al smartphone-urilor Xiaomi din China continentală a înregistrat o creștere anuală de peste 19%. Potrivit datelor oferite de surse terțe, cota de piață a Xiaomi în segmentul de vânzări de smartphone-uri cu prețuri cuprinse între 4.000 și 6.000 RMB în China continentală a ajuns la 16,9% în 2023, înregistrând o creștere de 9,2 puncte procentuale față de anul precedent.
Livrările de smartphone-uri s-au clasat pe podium în 51 de ţări
În anul 2023, livrările de smartphone-uri Xiaomi au reușit să obțină poziții pe podium în 51 de țări și regiuni la nivel global, și să se claseze în top cinci în alte 65 de țări și regiuni la nivel global.
Mai exact, în Orientul Mijlociu, compania s-a clasat pe locul al doilea, în timp ce în America Latină, Africa și Asia de Sud-Est a ocupat locul al treilea, evidențiind o creștere a cotei de piață în toate aceste regiuni.
Tot anul trecut, veniturile provenite din produsele IoT și lifestyle ale Xiaomi au înregistrat un total de 80,1 miliarde RMB, iar marja de profit brut a atins un nivel record de 16,3%.
Grupul a continuat să-și extindă gama de soluții pentru smart living, câștigând constant apreciere la nivel global. În același timp, Xiaomi TV și-a consolidat strategia cu accent pe segmentul premium.
Potrivit datelor de la All View Cloud, în 2023, livrările de televizoare s-au situat în topul cinci la nivel global. De asemenea, în 2023, vânzările de electrocasnice mari inteligente au înregistrat o creștere susținută, cu veniturile în creștere cu aproape 40% față de anul precedent.
Livrările globale de tablete Xiaomi au depășit cinci milioane de unități, reflectând o creștere de peste 50% față de anul anterior.
În special, livrările anuale de tablete Xiaomi pe piețele internaționale s-au dublat față de anul precedent.
Raport de succes pentru serviciile de internet ale Xiaomi în 2023
Tot anul trecut, serviciile de internet ale Grupului au înregistrat performanțe excepționale, înregistrând venituri record de 30,1 miliarde RMB și o marjă de profit brut impresionantă de 74,2%.
Cu ajutorul prezenței sale globale, numărul lunar mediu de utilizatori activi (MAU) ai Xiaomi la nivel mondial și în China continentală (inclusiv smartphone-uri și tablete) a atins cifre remarcabile, de 641,2 milioane, respectiv 155,6 milioane.
Veniturile din serviciile de internet din străinătate au înregistrat o creștere anuală de 24,1%, ajungând la suma de 8,4 miliarde RMB, marcând un nivel record și reprezentând echivalentul a 28,0% din totalul veniturilor din serviciile de internet ale Grupului.
Odată cu optimizarea eficienței pe întreaga sa platformă, Xiaomi a înregistrat venituri din publicitate în valoare de 20,5 miliarde RMB, marcând o creștere de 11,2% față de anul precedent, potrivit unui comunicat al Grupului.