Volvo le-a pus gând rău celor de la Audi, BMW şi Mercedes-Benz
- Cristian Ionescu
- 27 octombrie 2011, 19:21
Chinezii care deţin Volvo au planuri mari pentru marca suedeză. Investiţii de miliarde, o serie de modele noi, din 2015, majoritatea dezvoltate pe aceeaşi arhitectură tehnică, pentru optimizarea costurilor, şi o ţintă clară: triada premium germană Audi - BMW - Mercedes-Benz.
Surpiză! Nu numai că Geely, noul proprietar Volvo, nu va transforma marca suedeză într-un producător de chinezării mai răsărite, dar - indiciile sunt tot mai clare - are vise premium pentru aceasta.
Potrivit "Automotive News", Volvo mizează pe o serie de modele mai luxoase pentru a atinge noi culmi de succes.
Serios.
Conceptul You, expus la cea mai recentă ediţie a Salonului auto de la Frankfurt şi ridicat în slăvi de Li Shufu, preşedintele Volvo, va da linia viitoarelor modele premium Volvo.
Mai mult ca sigur, viitoarea generaţie S80 (gata în 2015), vârful de gamă Volvo, va fi inspirată de Conceptul You, scrie "AN".
Volvo - sau, mai degrabă, Geely - va investi peste 11 miliarde de euro în următorii cinci ani pentru dezvoltarea unor modele care vor putea combate cu succes triada premium germană Audi - BMW - Mercedes-Benz.
Partea interesantă este că Volvo lucrează la o platformă deosebit de flexibilă, care va oferi baza pentru circa 80% din viitoarele sale modele, de la hatchback-uri compacte, până la SUV-uri bine proporţionate. Cel mai mic break scandinav
Până la momentul în care ar urma să ofere alternative serioase la produsele mărcilor premium germane, Volvo pregăteşte o versiune break a gamei compacte C30 - pentru a-şi putea măsura mai bine forţele cu vedetele clasei compacte, Golf, Megane sau Focus.
Presa internaţinală scrie că producătorul scandinav testează deja break-ul V30 (acesta va fi, cel mai probabil, indicativul noii versiuni), pe care îl pregăteşte intens de lansarea programată pentru vara viitoare. V30 va folosi o variantă modificată a platformei pe care este dezvoltat modelul superior Volvo S60.
Cel mai mic break suedez ar trebui să debuteze în faţa publicului la ediţia viitoare a Salonului de la Geneva, din primăvara lui 2012.