Prețul plătit de bogați să trăiască intens și la limita morții

Prețul plătit de bogați să trăiască intens și la limita morții

Decesul lui George Naghi trage un semnal de alarmă pentru milionarii cu pasiuni excentrice.

Moartea milionarului George Naghi, unul dintre "zeii" industriei de prelucrare a cărnii de la noi, a demonstrat că bogaţii României îşi pun viaţa la bătaie atunci când vine vorba de pasiunile lor. Şalupe sau yacht-uri puternice, maşini care "zboară", avioane pe care şi le pilotează singuri sau armele de vânătoare sunt hobby-urile personajelor care îşi dau coate să intre în topurile celor mai avuţi români. Forţa unei "bărcuţe" de Dunăre: 240 de cai putere Chiar dacă duminică seara se vehicula că George Naghi a făcut un infarct sau un accident cerebral, rezultatele necropsiei, care au fost făcute publice ieri de către legişti, au arătat că, de fapt, viteza l-a ucis pe George Naghi. Şalupa pe care o conducea, modelul SeaDoo Speedster 150, avea 240 de cai putere. Pe braţul Borcea, Naghi naviga cu o viteză foarte mare, ambarcaţiunea lovindu-se, la un moment dat, de un dâmb. În urma accidentului, fostului patron al companiei Aldis i s-a fisurat sternul, iar câteva coaste rupte i-au atins plămânii. Examen fără probă practică Despre pasiunea periculoasă a lui George Naghi s-a comentat îndelung în ultimele zile. Alexandru Samson, reprezentant al probarca.ro, cel mai mare portal destinat pasionaţilor de ambarcaţiuni cu motor, a declarat, pentru EVZ, că, înainte de a-i da bice unei şalupe, e foarte important să capeţi experienţă: "Permisul de navigaţie pentru astfel de ambarcaţiuni se ia doar în urma unui examen teoretic. Nu există şi o probă practică. Este foarte important să ştii reacţiile bărcii, să ţii cont dimensiunile ei, de puterea motorului sau de cât e de adâncă apa. De asemenea, trebuie să ai dexteritate în manevrarea şalupei atunci când apar situaţii de genul aceleia în urma căreia a murit milionarul Naghi".

240 de cai putere avea şalupa condusă de George Naghi, patronul companiei de mezeluri Aldis. PE BANI Distracţiile şi relaxarea milionarilor României înseamnă sporturi extreme, viteză, arme şi ambiţia de a sta la manşa unor avioane scumpe

  Printre milionarii români, maşinile de mare viteză sau avioanele mici reprezintă piese de bază în colecţiile personale. De multe ori, bogaţii s-au afişat la târguri internaţionale de lux, de unde şi-au cumpărat cele mai "tari" echipamente pentru pasiunile lor. Pe unii dintre ei, legea i-a taxat când a venit vorba de încălcarea regulilor de circulaţie. Două avioane dintr-un foc pentru Honorius Prigoană Un exemplu ar fi Honorius Prigoană, care a călcat de multe ori acceleraţia peste limită, la volanul unui Lamborghini Gallardo. În 2007, de Crăciun, tatăl lui, milionarul Silviu Prigoană, îi făcea un cadou deosebit: două avioane. Tot în 2007, Honorius o făcea lată în aer: la manşa unui avion de mici dimensiuni, a trecut în spaţiul aerian al Ucrainei, ignorând semnalele radio ale turnului de control. Anul trecut, în luna aprilie, poliţiştii din Prahova l-au prins pe Honorius "zburând" cu 104 km/h în localitate. Căşuneanu jr. are de toate Peste 180 de milioane de dolari vor moşteni fiii lui Costel Căşuneanu, omul care a asfaltat cel puţin jumătate din străzile României. Costeluş, băiatul cel mare, a început deja să risipească avuţia pe jucării costisitoare. Are un Bugatti Veyron cu 1.001 cai-putere, pentru care plăteşte o asigurare anuală de 200.000 de euro, un motor puternic care a costat cât 20 de Loganuri standard, adică vreo 100.000 de euro, dar şi alte maşini de teren cu care participă la raliuri sau curse de off-road. Pentru că îi place adrenalina, Costeluş nu ratează nici o competiţie pentru maşini puternice. Victor Ponta, regele şoselelor Liderul PSD e nelipsit de la raliuri. "Dacă nu aş participa la curse o dată pe lună, nu aş reuşi să-mi păstrez capul pentru restul de 28 de zile", declara Ponta după ce, în luna octombrie a anului trecut, a ieşit teafăr atunci când s-a răsturnat cu maşina de curse. Politicianul se afla într-un Ford Focus, o maşină preparată pentru un campion mondial. Ţiriac jr. era cât p-aci s-o păţească În 2009, fiul afaceristului Ion Ţiriac voia să ajungă la celebra vânătoare de la Balc, organizată în fiecare an de tatăl său, cu un avion Gulfstream Galaxy G200, care costă în jur de 15 milioane de dolari. La aterizare, avionul, în care se afla un alt bogat de seamă al ţării, Elan Schwatrzenberg, a ieşit de pe pistă, care era foarte scurtă şi plină de gropi, fiind la numai un pas să se buşească de acareturile aeroportului. Cataramă a vrut să dea jos un camion În 1999, pe vremea când era senator de Bacău din partea Partidului Naţional Român, Viorel Cataramă a făcut praf toate maşinile care circulau regulamentar pe o şosea din judeţul Vrancea. Milionarul care vinde mobilă conducea ultimul răcnet de Audi A8, avea viteză şi, pierzând controlul volanului, s-a izbit de un camion de mare tonaj. "Am vazut o maşină în oglindă, dar era departe. A venit ca fulgerul. Cred ca avea viteză mare, că m-a proiectat într-o baracă şi a făcut zob cabina camionului", declara, atunci, un şofer şifonat de Cataramă.

Pasiunea pentru viteză şi-a confirmat-o însă în momentul în care şi-a cumpărat un Ferrari 612 Scaglietti. Tunuri şi curse de motoare pentru fraţii Cristescu Fraţii Marius şi Emil Cristescu au făcut afaceri bănoase pe seama pasiunilor lor periculoase. Împătimiţi ai armelor şi ai tehnicii militare, cei doi au la Orăştie cinci avioane militare, 50 de tunuri, dar şi o colecţie frumoasă de maşini scumpe şi rapide. Marius Cristescu a declarat de mai multe ori că are o adevărată pasiune pentru cursele de motociclete. Mazăre se crede prinţul mării Primarul Constanţei e recunoscut drept un împătimit al sporturilor extreme pe apă. A mers în Papua Noua Guinee ca să facă scufundări printre pisici de mare şi rechini. Apoi s-a agăţat de un zmeu uriaş, care seamănă cu o parapantă, şi s-a lăsat purtat de vânt pe mare, la o partidă de kitesurfing. Mazăre a practicat şi jet surful. S-a pus pe o placă cu motor şi cordon prin care controlezi acceleraţia şi a tăiat apa pe lacul Sutghiol cu o viteză de 70 km/h.

Mazăre se vrea stăpân şi pe uscat - conduce un Jaguar XF, un bolid care poate trece lejer de 220 km/h. Patriciu umblă cu "herghelia" prin Capitală Miliardarul a fost fotografiat de paparazzi în timp ce cobora dintr-un BMW M6, preparat de Hanmann, o celebră firmă de tuning. Automobilul pe care îl conduce Dinu Patriciu poate ajunge la 300 km/h, are motor de 5 litri, iar sub capotă trage o herghelie de aproximativ 500 de cai putere.

Miliardarul mai are o maşină, Morgan Aero SuperSports. Bolidul e dotat cu cele mai noi tehnologii, iar la interior sunt inserţii din lemn de esenţă tare, sub capotă se află un motor de 4.6 litri cu 367 de cai putere. Ajunge de la 0 la 100 km/h în 4,2 secunde. Preţul: 150.000 de euro. Copos cel Rapid George Copos a fost rapid pe Autostrada Soarelui. A pişcat pedala de acceleraţiei a bolidului său, un BMW seria 7, până aproape de 140 km/h. Omul de afaceri a primit o amendă de 540 de lei şi i-a fost suspendat permisul de conducere pe o perioadă de 90 de zile. Patronului echipei de fotbal Rapid îi place adrenalina şi pe apă. De câţiva ani participă la diverse întreceri de yachting. Tăriceanu, zmeu la ghidon Lui Călin Popescu Tăriceanu îi plac motocicletele. Nimic rău. Însă când în CV-ul tău de motociclist apare că ai scăpat de sub picioare un Harley Davidson care s-a proptit într-o maşină, te gândeşti mai bine dacă motorul e bine să-l conduci sau doar să-l priveşti. În 2006, pe vremea în care era prim ministru, Călin Popescu Tăriceanu a scăpat motocicleta de sub control şi s-a tamponat de un Ford Mondeo. Politicianul a fost dus la spital şi i s-a pus piciorul în gips, pentru că şi l-a fracturat. ÎNVINŞI DE AMBIŢII Conturi grase şi mulţi cai-putere Rowan Atkinson este ultimul pe lista celor care au maşini puternice şi care au fost implicaţi în accidente grave. Cunoscut mai degrabă ca Mr. Bean, Atkinson conducea un McLaren F1, în valoare de 800.000 de euro. A pierdut însă controlul volanului şi s-a izbit de un copac. Bolidul a luat foc instant, dar lui Mr. Bean i-a revenit pe buze celebrul zâmbet, reuşind să iasă dintre fiarele contorsionate. A boţit 2,2 milioane de dolari "Cel mai scump accident din istorie", titrau ziarele nemţeşti cu câteva luni în urmă, când milionarul Steffen Korbach a zdrobit pe o autostradă din Italia un Pagani Zonda F Clubsport, în valoare de 2,2 milioane de dolari. Din cauza vitezei, Korbach a pierdut controlul volanului şi s-a izbit puternic de o barieră. Acesta mergea la Milano, unde urma să-i fie prezentat ultimul model de Pagani Huayra. O maşina cu 1.287 km/h În 2006, Steve Fosset a pus umărul la fabricarea uneia dintre cele mai rapide maşini din lume, Target 800 mph, care poate "zbura" cu 1.287km/h. Vehiculul avea 40.000 de cai putere şi un motor împrumutat de la un avion de vânătoare. Miliardarul american, decedat în 2007, voia să construiască o maşină care să bată recordul de viteză. Însă Fosset a dispărut fără urmă, după ce a decolat la bordul avionului personal, de la ferma sa din localitatea Yerington. A fost găsit mort, după mai mult de un an. Un Keneddy ucis de imprudenţă În iulie 1999, într-o noapte, moştenitorul imperiului american Keneddy, John Keneddy jr., se prăbuşea cu avionul de mici dimensiuni pe care îl pilota, un Piper PA-32R, în Oceanul Atlantic. Obţinuse de doar un an permisul pentru pilotaj şi efectuase până atunci cam 310 de ore de zbor, din care doar 55 pe timpul nopţii. Nimeni şi nimic nu l-a oprit însă să plece, împreună cu soţia şi cumnata lui, pe o vreme nefavorabilă pentru zbor. Vizibilitatea scăzuse mult, juniorul Kennedy pierzându-şi orientarea în aer. Citiţi şi:

  • Zi de doliu pentru George Naghi

Ne puteți urmări și pe Google News