Viața la bloc. Administrator sau firmă specializată? Care sunt riscurile

Viața la bloc. Administrator sau firmă specializată? Care sunt riscurile Viața la bloc. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Pentru administrarea unui condmoniu, asociația de locatari poate delega o persoană fizică sau poate angaja una din multele firme specializate în acest sens. Desemnarea persoanei care se ocupă de reparații, plăți și alte treburi administrative ale unui bloc poate fi o sarcină complexă și dificilă.

Cum alege asociația de locatari administratorul blocului

Angajarea unei persoane fizice poate fi soluția cea mai potrivită, dat fiind faptul că asociația de locatari alege unul din mebrul comunității . De regulă locatarii preferă un vecin care se pricepe la reparații și care poate fi deranjat în cazul unei defecțiuni majore.

Doar că viitoarul administrator de bloc trebuie să îndeplinească o serie de criterii. În primul rând, trebuie îndeplinite formalitățile de medicina muncii, SSM și PSI, în caz contrar contractul de muncă este nul. În plus, candidatul pentru funcția de administrator trebuie să prezinte atestatul și cazierul judiciar. Fără aceste documente asociația de locatari nu-l poate angaja.

Viața la bloc. Asociația de locatari alternative pentru administratorul condiminiului

Sursa foto: Unquintu | Dreamstime.com

Condiții de îndeplinit

Asociația de locatari sau de proprietari este obligată să suporte costurile pentru toate formalitățile de sănătate, medicina muncii, scuritate în muncă sau prevenirea și stingerea incendiilor.

Ne puteți urmări și pe Google News

Angajarea unui administrator presupune depunerea declarațiilor lunare la ANAF precum și îndeplinirea formalităților la ITM. Aceste sarcini revin administratorului. Asociația este obligată să întocmească zilnic condica de prezență și pontajul, după care acestea trebuie arhivate.

Tot asociația are obligația să ia act de toate modificările legislative pe care să le introducă în termenele legale ale contractului atunci când situația o cere.

Viața la bloc

Sursa foto: Google Maps

Cum asociația de locatari să angajeze o firmă specializată

Alegerea unei firme pentru administrarea blocului implică atât avantaje cât și dezavantaje. În primul rând asociația nu va mai suporta costurile cu angajarea menținerea pe post a persoanei fizice. Dezavantajul constă în faptul că asociația nu va avea program zilnic cu firma respectivă, iar în cazul unei situații de urgență nu se va putea interveni rapid.

Pe de altă parte, firmele specializate în administrarea blocurilor oferă garanție în cazul unor litigii între părți. Societatea va răspunde pentru asigurarea serviciilor stipulate în contract și va pune la dispoziția asociației personalul aferent. Firmele specializate lucrează cu experți-contabili și administratori atestați.