Așadar, pe rutele Bucureşti-Ilfov vor fi puse la dispoziţie între două şi cinci maşini în funcţie de lungimea traseului, de zonă şi de numărul curselor. Tarifele titlurilor de călătorie: un bilet ar costa 1,50 lei, abonamentul lunar pe o linie preorăşenească – 35 de lei, cu reducere de 50 la sută pentru categoriile care beneficiază de reducere şi pe liniile RATB din Bucureşti (elevi, studenţi, donatori de sânge), abonamentul lunar pe două linii (o linie preorăşenească şi o linie urbană) – 95 de lei, cu reducere de 50 la sută pentru categoriile menţionate şi abonamentul general pe toate liniile în Bucureşti şi în judeţul Ilfov – 125 de lei, cu reducere de 50 la sută pentru elevi, studenţi şi donatori de sânge. În cazul liniilor urbane prelungite, tarifele au aceeaşi valoare ca în zona oraşului. 

"Având în vedere condiţiile socio-economice actuale şi ţinând cont de principiul continuităţii serviciilor de transport contractate, se propune actualizarea traseelor cuprinse în Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov”, se arată în proiectul de hotărâre, citat de News.ro. 

Reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) susţin că introducerea unor noi linii ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) în zona Bucureşti-Ilfov încalcă legislaţia naţională şi că intenţia Primăriei Capitalei poate duce la falimentul companiilor de transport private.

Ei subliniază că, prin extinderea liniilor RATB, ar putea fi falimentate firmele care operează aceste rute, fiind afectat inclusiv bugetul statului şi cel al Primăriei Capitalei. COTAR mai spune că nu înţelege de ce este nevoie de o investiţie de cel puţin 50 de milioane de euro de la bugetul PMB, la care se vor adăuga subvenţii, deşi rutele respective sunt acoperite de operatorii privaţi care s-au conformat legislaţiei naţionale.

"Probabil că doamna primar general a fost indusă din nou în eroare de consilierii care nu cunosc realitatea din teren”, susţine Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Reprezentanţii COTAR adaugă că, "din experienţa anterioară” s-a constatat că sute de mijloace RATB sunt vandalizate în fiecare an şi fie necesită reparaţii scumpe, fie, din lipsă de fonduri, râmân în garaje.