Statele Unite. Până la finalul anului Apple va lansa sistemul de operare iOS 18.1, iar dezvoltatorii terții vor avea posibilitatea să folosească NFC-ul iPhone-urilor și pentru plăți și alte funcții.
Apple introduce noi servicii în iOS 18.1
Gigantul tehnologic Apple a anunțat că odată cu iOS 18.1. utilizatorii vor putea accesa o serie de API-uri în baza cărora dezvoltatorii își vor putea lega aplicațiile de conexiunea NFC.
Ceea ce înseamnă că atât Apple cât și dezvoltatorii terți vor putea oferi utilizatorilor plăți contactless. Aplicațiile pot fi configurate astfel încât să poată fi accesate prin apăsarea de două ori a butonului Power.
În momentul de față utilizatorii telefoanelor iPhone pot folosi doar aplicația Apple Pay pentru efectuarea plăților contactless. Aplicație care poate fi accesată apăsând succesiv butonul Power.
Sistemul de operare ar urma să fie lansat până la finalul acestui an
Separat de introducerea plăților contactless, accesul la serviciul NF va permite utilizatorilor de iPhone accesul la o întreagă serie de aplicații secificifice contactless și vorbim aici de scanarea biletelor, acte, chei digitale pentru case, mașini sau camere de hotel.
Apple va introduce această funcție atât în Uniunea Europeană, unde noua legislație impune companiilor tehnologice să introducă astfel de servicii, dar și în Australia, Brazilia, Canada, Japonia, Noua Zeelandă, Marea Britanie și Statele Unite.
Apple va lansa funcții noi pentru utilizatorii iPhone-urilor
Compania americană primește tot mai multe cereri pentru a dezvolta sistemul de operare iOS astfel încât să fie mult mai accesibil utilizatorilor care folosesc smartphone-urile iPhone.
De asemenea, navigatorul Safari vine cu o nouă opțiune care va permite înlăturarea elementelor din paginile web care distrag atenția. Funcția poate fi utilizată pentru a bloca ferestrele de tip pop sau înștiințările pentru validarea preferințelor cookie, avertizări de abonare la diferite site-uri, bannere GDPR sau clipurile video cu redare automată.
Cu toate acestea, compania americană a precizat că Distraction Control nu este un instrument care elimină complet afișarea reclamelor, ci este conceput mai mult pentru conținut static și nu dinamic, astfel încât opțiunea nu poate elimina orice actualizare.