Veste uriașă pentru români. Vor fi despăgubiți dacă CFR își mai bate joc de ei. Mesaj clar de la UE

Veste uriașă pentru români. Vor fi despăgubiți dacă CFR își mai bate joc de ei. Mesaj clar de la UE Incidente grave la CFR în ultimii doi ani. Sursa Foto: Arhiva EVZ

În cazul unor întârzieri mai mari de 100 de minute ale trenurilor din UE, operatorii de cale ferată vor fi obligați să ofere pasagerilor despăgubiri și mijloace de transport alternative.

Potrivit unui acord încheiat pe 1 octombrie între Consiliul și Parlamentul European, se instituie obligativitatea biletului unic pentru toate călătoriile implicând legături între trenuri regionale și trenuri de mare distanță, pentru a putea garanta despăgubirea utilizatorului în caz de întârziere.

Dacă un tren înregistrează o întârziere mai mare de 100 de minute, operatorii feroviari vor fi obligați să le propună pasagerilor o alternativă care să le permită să ajungă la destinația lor finală, inclusiv pe cale aeriană.

„Astăzi, am încheiat un acord important pentru viitorul transportului feroviar european”, a declarat entuziasmat europarlamentarul Boguslaw Liberadzki, raportor al Grupului S&D (social-democrat), citat de Euractiv.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Am reușit să garantăm aceleași drepturi minime tuturor călătorilor din ansamblul UE.”

Textul acordului conține de asemenea o noutate care ușurează constrângerile impuse persoanelor cu handicap. Acestea vor trebui să notifice operatorului proiectul lor de călătorie cu numai 24 de ore înainte, față de 48 de ore cât era termenul în prezent.

Trenurile, echipate cu suporturi pentru biciclete

Pentru a permite o mobilitate mai mare și a asigura alternative confortabile, toate trenurile aflate în circulație în Uniunea Europeană vor trebui echipate cu spații dedicate și cu suporturi pentru biciclete.

În plus, acordul desființează toate excepțiile de care beneficiau până în decembrie 2024 trenurile pe distanțe lungi și aduce clarificări noțiunii de „caz de forță majoră”, ce poate fi invocată pentru a justifica o întârziere.

Serviciile regionale de cări ferate vor fi de asemenea obligate să aplice noile drepturi ale pasagerilor, precizează într-o notă Parlamentul European.

Acestea includ obligația de a oferi un traseu și mijloace de transport alternative și eliberarea de bilete și de asistență tuturor pasagerilor, în special a celor cu mobilitate redusă.

CFR a înregistrat în anul 2019 întârzieri care însumează… șase ani, potrivit unei statistici oferite de Ministerul Transporturilor din România.

Societatea Națională de Căi Ferate invocă drept scuză starea proastă a șinelor și a mijloacelor de transport, care, în cazul unor viteze mai mari, ar pune în pericol siguranța călătorilor.