Românii caută pachete turistice pentru evenimentele muzicale europene.
Unii dintre cei mai mari artişti internaţionali, de la veterani, ca Leonard Cohen şi Sex Pistols, la reprezentanţi ai noului val de muzicieni, ca Jay-Z şi Amy Winehouse, bifează în itinerariul lor concertistic din această vară marile festivaluri muzicale ale lumii, bune prilejuri de a cânta în faţa unui public foarte numeros şi eterogen.
De ceva vreme, festivalurile de muzică nu mai sunt dedicate doar studenţilor sau tinerilor dornici de distracţie, ci atrag spectatori de toate vârstele şi din toate păturile sociale. Printre evenimentele de gen, incluse de revista „Forbes“ într-un top al celor mai mari festivaluri din lume, se numără Rock am Ring din Germania, Glastonbury din Marea Britanie şi „vecinul“ Sziget, din Ungaria.
Deschis în weekendul trecut, cu Rock am Ring, desfăşurat în Germania, sezonul festivalurilor continuă cu Bonnaroo (în Tennessee), pentru ca la sfârşitul acestei luni Europa să se pregătească pentru unul dintre cele mai mari evenimente ale genului, Glastonbury, în Anglia.
Chiar dacă locul de desfăşurare a evenimentului este un câmp, organizatorii, mai ingenioşi de la an la an, pun la dispoziţie tot felul de facilităţi pentru a atrage publicul, de la zone destinate VIP-urilor la zone special amenajate pentru copii, unde, contra unei sume deloc neglijabile plătite de părinţi, micuţii pot lua lecţii de chitară chiar de la staruri rock.
Reţeta festivalului perfect
„Întotdeauna ne-am dorit să facem dintr-un concert mai mult decât un simplu concert“, spune Rick Farman, cofondator al festivalului Bonnaroo. Toţi ceilalţi organizatori de festivaluri spun acelaşi lucru, însă „reţeta“ fiecărui eveniment e diferită. La festivalul Bonnaroo, pe lângă concertele unor artişti ca Pearl Jam şi Robert Plant, spectatorii vor avea la dispoziţie, printre altele, un coafor, un cinema sau un instructor de yoga.
Alţi organizatori includ în oferta lor „pachete“ pentru toate gusturile, de la „clasicul“ spaţiu de campare la hoteluri aflate în imediata apropiere a locului de desfăşurare a festivalului, locuri de parcare sau scaune lângă scenă. Deşi un bilet VIP poate ajunge să coste chiar şi de trei ori mai mult decât unul obişnuit, garantează accesul la astfel de facilităţi, dar şi alte „bonusuri“, cum ar fi mâncarea sau băutura deja incluse în preţ.
Pregătiri pentru Glastonbury
Sezonul a început deja în Europa cu Rock am Ring, desfăşurat în weekendul trecut în Germania. Un festival cu tradiţie (începând cu prima ediţie din 1985, pe scena de la Nurburgring au urcat toate numele mari ale rockului), în acest an, Rock am Ring i-a avut ca headlineri pe Metallica, Motorhead sau Kid Rock.
Totodată, la sfârşitul acestei luni, europenii se pregătesc pentru unul dintre cele mai mari evenimente de gen, festivalul Glastonbury din Anglia. Dacă la prima ediţie, în 1970, un bilet costa o liră sterlină (aproximativ 2 dolari), anul acesta preţul unui bilet este de 300 de dolari. La Glastonbury sunt aşteptaţi 170.000 de spectatori, de 100 de ori mai mult decât la prima ediţie.
CEL MAI MARE ÎN EUROPA
Rock la Sziget
Deşi apărut recent pe harta festivalurilor, în 1993, Festivalul Sziget (12-18 august) este considerat deja cel mai mare eveniment de gen din Europa şi, de la an la an, atrage tot mai mulţi spectatori pe insula Obudai din Budapesta. La festival vin câteva sute de mii de spectatori în fiecare an, cel mai numeros public înregistrându-se în 2005 - 385.000 de persoane -, iar numărul artiştilor care urcă pe scenă se ridică la 1.000.
ÎN ROMÂNIA
B’Estfest a intrat în reţeaua internaţională
B’Estfest este singurul festival autohton invitat să devină membru al comunităţii Yourope, asociaţie în care sunt înscrise 40 dintre cele mai apreciate festivaluri europene. Ajuns la a doua ediţie, B’Estfest „a crescut“ faţă de 2007, astfel că noile coordonate ale festivalului sunt: între 75.000 şi 85.000 de spectatori în total (estimare pe cele 4 zile), suprafaţă totală - peste 40.000 mp, buget - 3 milioane de euro, peste 36 de artişti, peste 48 de ore de muzică, 4 scene. Printre headlinerii festivalului se numără Judas Priest, Nelly Furtado, Alanis Morissette, Manic Street Preachers şi Manu Chao.
Produs de Emag!c Entertainment, B’Estfest 2008 va avea loc la Romexpo, în zilele de 4, 5 şi 6 iulie, respectiv 11 iulie (Aftershock). Toate categoriile de bilete, respectiv biletele de o zi (90 lei pentru 4, 5 sau 6 iulie şi 75 de lei pentru 11 iulie), abonamentele de 3 zile (240 de lei), precum şi biletele VIP sunt disponibile în reţeaua magazinelor Diverta şi on-line, pe www.myticket.ro.
OFERTE
Turism pentru muzică
Agenţiile de turism din România au diverse oferte pentru iubitorii de muzică, care pot merge la concertul artistului preferat. Deşi numărul concertelor susţinute în România de către unii dintre cei mai mari cântăreţi ai lumii a crescut, există unii artişti care, din diverse motive, ne ocolesc, iar alternativa poate fi un concert într-o ţară vecină.
„Astfel de pachete se vând foarte bine“, spune Irina Stănescu, de la Explore Travel, o agenţie care a inclus în oferta sa bilete la concerte susţinute de Madonna, REM şi Coldplay. „La Madonna am vândut cam 60-70 de pachete, la REM un pic mai mult. Am reuşit să atragem mulţi clienţi noi“, explică ea. Alte oferte pentru publicul român în această vară vin de la agenţia Travel Studio (Santana, 24 iunie - Paris, Alicia Keys, 12 iulie - Paris) sau Interra (Céline Dion, 1 iulie - Viena).