Valea Oltului este o arteră cu circulație intensă. Dar se pare că ea va fi închisă, pentru lucrări la autostradă.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ia în considerare interzicerea circulației pe Valea Oltului. Începând cu 8 iulie, pentru o perioadă de 30 de zile, pentru a permite desfășurarea lucrărilor la autostrada din zona Boița. Această măsură a fost anunțată inițial de Marian Răduinea, fost polițist sibian, pe pagina sa de Facebook. Care spunea că cei de la CNAIR nu mai au limite...
„Haideți să vă dau o veste tare, pe care autoritățile încă nu au îndrăzneala să o facă publică: Începând cu data de 08 iulie se va închide Valea Oltului între orele 06-20, pentru o perioadă de 30 de zile! Deși Serviciul Rutier Sibiu nu a fost de acord, au venit cu o altă soluție pentru lucrările ce se desfășoară la autostradă în zona Boița, CNAIR București a considerat că oamenii acceptă orice! Exista posibilitatea ca, in zona unde se efectuează defrișarea și crearea unui prim culoar, constructorul să monteze parapet de protecție. Astfel, se înlătura pericolul de a ajunge lemn sau piatră în drumul național. Dacă acum se inchide un coridor paneuropean, ce facem când se va trece la construcția efectivă a platformei autostrăzii?! Incompetenții sunt tot în funcțiile publice!”, a scris Marian Răduinea, pe Facebook.
Valea Oltului nu poate fi închisă atât de mult timp
Poliția Rutieră Sibiu nu a fost de acord cu această propunere, iar o decizie finală va fi luată în zilele următoare, conform surselor Economedia. Se discută o posibilă închidere secvențială a DN 7 pentru intervale de 20-30 de minute, necesare pentru defrișări și alte activități pregătitoare, evitând astfel o închidere completă pe durata zilei.
În februarie, CNAIR a semnat un contract de 47 de milioane de lei pentru consolidarea versanților și instalarea plaselor de protecție pe tronsonul dintre Călimănești și Câineni, cu traficul urmând să fie dirijat cu ajutorul semafoarelor. O închidere temporară a acestei rute vitale ar putea afecta grav turiștii aflați în vacanță. Dar și transportatorii, alternativa fiind Valea Prahovei, care este deja suprasolicitată, sau DN 1A Cheia Săcele, ce leagă București de Brașov.
Informații noi, în cel mai scurt timp
Directorul general CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și defrișările necesare se vor desfășura cu restricții de circulație în primăvară sau vara, durând inițial o lună-două. Pe lângă lucrările efective, vor fi necesare și defrișări în zona lotului 3 Cornetu – Tigveni, gestionate de compania WeBuild.
Detalii suplimentare despre planurile de minimizare a impactului asupra traficului și despre progresul lucrărilor vor fi disponibile după stabilirea strategiei finale de către CNAIR și partenerii săi.