Vacanțe „croite” după dorința clienților: cât costă și ce includ
- Simona Tapalag ă
- 9 iunie 2014, 08:38
Românii prind gustul vacanțelor „talor made”, adică a celor structurate după dorința clienților, care își stabilesc singuri traseele și meniul. Printre cele mai scumpe vacanțe de acest tip vândute sunt cele către Brazilia, unde va avea loc Campionatul Mondial de Fotbal.
Astfel, un grup de patru persoane a plătit 16.000 de euro pentru a petrece două săptămâni în Brazilia, la Campionatul Mondial de Fotbal. Suma include tariful pentru 14 nopți de cazare, biletele de avion.
O altă vacanță „piperată” a fost cea comandată de un grup format din șapte persoane, are a plătit 30.000 de euro pentru șapte nopți de cazare în Republica Dominicană, transportul cu avionul până acolo și transferurile de la destinație la alta inclusiv un transfer cu avion privat.
„Bugetul mediu în cazul destinații tailor made este de 1.000-1.500 euro de persoană. Destinații preferate ale turiștilor tailor made sunt cele exotice, ca Republica Dominicană, Mexic, Singapore, Thailanda, Bali, Mauritius, Maldive, Seychelles, sau circuitele regiuni deosebite ale Europei, ca Toscana, Normandia, Provence, Costa del Sol, Costa Brava. Cei mai mulți aleg cazarea la patru stele cu demipensiune”, a declarat pentru EVZ Izabela Glomnicu, reprezentant Happy Tour Grup.
Sume destul de mari scot din buzunare și cei care aleg să își petreacă vacanța în mai multe locuri.
„Cea mai scumpă vacanță vândută a fost de aproximativ 8.000 de euro și a inclus un sejur la un hotel de 5 stele all inclusive în Republica Dominicană și un city break la New York, pentru doi adulți și un copil”, spune Alexandra Negrilă director Jeka Turism.
Perioadele cele mai solicitate pentru vacanțele tailor made depind de perioada optimă pentru vizitarea destinațiilor alese. Astfel, vara-toamna, în topul preferințelor este Europa, în octombrie-martie este perioada optimă pentru vizitarea Caraibelor, în vreme ce în aprilie- iulie este perioada ideală pentru Singapore.
Cei care călătoresc sunt în special cupluri în luna de miere și familii cu buget peste medie.