Va fi sau nu mai bine pentru șoferi? Service-urile contestă legea trecută de Senat

Va fi sau nu mai bine pentru șoferi? Service-urile contestă legea trecută de Senat Un nou scandal la BMW. Jumătate de milion de mașini, rechemate în service. Sursa foto: Dreamstime.com

Operatorii de service avertizează legat de modificările aduse legii cu privire la decontarea sumelor legat de reparațiile mașinilor. Mai exact, Senatul României a decis că aceste despăgubiri pot fi preluate direct de persoana care le-a suferit. Este vorba de prejudiciile care nu depășesc 400 de euro.

Acestea vor fi decontate de asigurători în lei. Desigur că încălcarea acestei prevederi va fi sancționată cu 1% din cifra de afaceri din anul anterior al asigurătorului. Practic așa a fost modificată legea 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto.

Operatorii de service: se încasează banii de reparații, dar acestea nu sunt făcute

Doar că reprezentanții operatorilor de service avertizează că modificarea legii nu este tocmai benefică. „Patronatul Operatorilor de Service Auto a atras atenția opiniei publice, în mai multe rânduri, asupra faptului că 70% din reparatiile prestate autovehiculelor sunt executate de entități nefiscalizate, favorizând astfel evaziunea fiscală la scară mare.

Aici vorbim atât despre reparațiile caroseriei, cât și despre lucrări la partea mecanică a autovehiculelor. Dacă vorbim doar despre reparațiile caroseriei ca urmare a accidentelor rutiere, peste 50% dintre acestea sunt despăgubite de societatile de asigurări fără a se face dovada reparării vehiculelor”. Practic acum se vor putea încasa banii foarte ușor fără ca nimeni să verifice dacă s-au făcut și reparațiile.

Ne puteți urmări și pe Google News

Mașini care nu au dreptul să circule, în traficul din România

Problema cu adevărat importantă atunci când vine vorba despre reparații este aceea că nu sunt făcute cum trebuie. Iar uneori nu sunt făcute deloc. „Unele mașini avariate nu mai sunt deloc reparate și circulă pe drumurile publice având deficiențe tehnice majore. Mai exact deficiențe cu care nu au dreptul de a participa la trafic”, mai spun operatorii de service.

Cert este că modificarea proiectului de lege va ajunge la Camera Deputaților care este decizională în acest sens. În cazul în care proiectul va trece așa cum a fost modificat legea va merge la promulgare la președinte.