Preţurile la RCA s-au triplat după falimentul City Insurance, iar firmele se gândesc doar la avantajul lor. Șoferii au ajuns în pragul disperării și au început să ceară ajutorul BAAR.
Românii sunt șocați de scumpirea prețurilor RCA după falimentul demarat recent la City Insurance. Majoritatea șoferilor au ajuns să ceară ajutorul Biroului Asigurătorilor Auto (BAAR).
Legea spune că asiguraţii care primesc de la cel puţin trei asigurători diferiţi oferte pentru 12 luni ale căror prime RCA sunt cu 36% mai mari faţă de tariful de referinţă, aferent segmentului de risc din care fac parte, sunt consideraţi asiguraţi cu risc mare şi se pot cere ajutorul BAAR care alege un asigurător care le va vinde o poliţă la un preţ decent.
Șoferii ripostează!
Șoferii au depus, până la data de 12 octombrie, 1114 cereri privind posibila situaţie de „asigurat cu risc ridicat”. Aceștia vor să se facă dreptate pentru situația dificilă în care au fost puși și doresc o anchetă a preţurilor de urgență după ce tarifele RCA au crescut colosal doar într-o lună , precum şi implicarea urgentă a Autorităţii de Supraveghere Financiară şi a Consiliul Concurenţei pentru oprirea creşterii preţurilor RCA, care îngreunează planurile a peste 8 milioane de şoferi români.
Un șofer tânăr, cu o mașină decentă, motor de 2000 a oferit pentru o poliță auto 370 de lei, iar în această lună polița la același asigurător RCA-ul costă 1.100 de lei, potrivit antena3.ro.
Prețurile au explodat, explicația nu s-a aflat
„În primul semestrul al anului 2021 comunicare pentru dauna medie a fost circa 8.000 de lei. Având în vedere 5 din 100 de șoferi fac accidente, deci 8000 x 5 = 40.000 de mii. La asigurator ar rămâne 70.000 de mii de lei.”, spune Dan Scărlătescu
Asigurătorul se alege cu 50% dacă se vând o sută de poliţe RCA . În total, firma de asigurări rămâne cu un profit de 70.000 de lei. Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România are indicele de profit de 1,36% pentru fiecare asigurare, iar șoferii nemulțumiți pot discuta pentru a nu plăti suma colosală.
„Potrivit ASF, pentru un tir de peste 16 tone, prețul de referință este de 7.100 de lei, plus indicele de profit 36%, ar veni aprox. 9700 de lei, deci nicidecum peste 14.000- 18.000 de lei.”, mai spune Dan Scărlătesc
Autoritățile au transmis că în momentul de față nu există echilibru când vine vorba de prețurile RCA, iar de vina este falimentul City Insurance.
„Trebuie să existe un echilibru, nu trebuie să ne trezim cu tarife mari calculate de companiile de asigurări. Ne folosim de toate mecanismele ca instrument pentru că unele practici, dacă există și nu sunt conform legii, să le blocăm și acele companii să revină în legalitate.”, declară Valentin Ionescu, de la direcția de asigurări ASF.