Mai mult de jumătate dintre români intenționează să facă cumpărături de Black Friday, în acest an, conform unui studiul realizat de eMag.
Cunoscutul retalier va pune la vânzare, pe 13 noiembrie, peste patru milioane de produse cu reduceri totale de 300 de milioane de lei. Potrivit unui comunicat de presă al compania se așteaptă la comenzi totale de aproximativ 585 de milioane de lei, cu 17% mai mult decât anul trecut.
Studiul citat arată că 54% dintre românii cu vârsta între 18 şi 65 ani intenţionează să cumpere ceva în această ediţie de Black Friday, pondere în creştere cu 8% faţă de datele din 2019. De asemenea, ca urmare a digitalizării accelerate din ultimul an şi a creșterii interesului pentru achiziții online, compania estimează că plăţile cu cardul vor înregistra cea mai mare rată de creştere de până acum, ajungând la 55% din totalul vânzărilor, comparativ cu 42%, în anul anterior.
Stocuri de marfă foarte mari
Stocurile de Black Friday cuprind 40.000 de produse IT, 220.000 de electrocasnice mici, 75.000 de televizoare, 130.000 de smartphone-uri, 50.000 de sticle de whisky, vin şi alte băuturi alcoolice, 10 tone de cafea, 40.000 de electrocasnice mari, 400.000 de articole fashion, 200.000 de parfumuri şi cosmetice, 500.000 de jocuri şi jucării, 500.000 de produse pentru casă şi grădină, 100.000 de articole şi echipament sportiv, respectiv 100.000 produse de protecţie şi echipamente medicale.
„Pentru a susţine o experienţă foarte bună de navigare şi căutare în aplicaţie şi site în ziua de Black Friday, eMag a investit peste 4 milioane de euro în servere, servicii de hosting cloud şi dezvoltare, precum şi în cele trei depozite care, împreună, acoperă o suprafaţă de peste 170.000 mp. În plus, compania a angajat anul acesta 1.200 de oameni în zonele de Customer Care, în centrele logistice, dar şi în echipele de tehnologie”, se arată în comunicatul de presă.
Pe lista produselor speciale pregătite pentru a intra în promoţia de pe 13 noiembrie se află și teste Real Time PCR la prețul de 199 lei (cu reducere de aproape 50%), peste 200 de maşini şi motociclete cu o reducere de 34.000 euro la un BMW 840d XDrive Gran Coupe, închiriere de rulote, maşini, servicii taxi şi car-sharing, abonamente de telefonie, servicii medicale, cafea de la Starbucks, monede şi lingouri de aur, ceasuri şi bijuterii de lux.
„Echipele din depozitele eMag sunt pregătite pentru a procesa coletele încă de la primele ore, în condiţii de deplină siguranţă, astfel încât comenzile să fie predate către curieri cât mai rapid şi livrate până pe 27 noiembrie. Pentru a atinge acest obiectiv, eMag colaborează strâns cu firmele de curierat Fan Courier şi Sameday”, menţionează retailerul.
Facilități de transport pentru clienți
Beneficiul de transport gratuit pentru membrii Genius va fi extins în ziua de Black Friday, de la 250.000 produse la toate cele şapte milioane de produse, inclusiv ofertele Marketplace. În plus, toţi clienţii eMag care devin membri Genius începând de astăzi şi până vineri inclusiv vor primi 18 luni de beneficii premium, la preţul de 12 luni.
„Pentru a oferi flexibilitate cât mai mare clienţilor, eMag a extins considerabil reţeaua easybox, ajungând în prezent la peste 850 de unităţi, de peste trei ori mai mult faţă de ediţia anterioară de Black Friday. Aşteptările sunt ca un sfert dintre comenzi să fie livrate în easybox, aproape triplu faţă de numărul de comenzi din ediţia anterioară”, se arată în comunicatul de presă.
Clienţii vor putea achita online cu cardul de credit în până la 40 de rate fără dobândă, iar cardurile de cumpărături eMag Raiffeisen Bank solicitate de Black Friday vor fi alimentate cu un bonus de 200 de lei.
Despre performanțele eMag
În 2019, eMag a înregistrat, cu ocazia Black Friday, comenzi în valoare de peste 499 de milioane de lei şi mai mult de 10,8 milioane de vizite online. Reprezentanţii companiei estimau, înaintea demarării campaniei, vânzări de peste 500 de milioane de lei, numărul produselor aflate în promoţie fiind de 3,5 milioane.
Companie românească fondată în anul 2001, eMAG a devenit un lider în retailul online în România, având prezenţe în Bulgaria, Ungaria şi Polonia. Prin intermediul platformei Marketplace, eMAG aduce valoare celor peste 27.000 de selleri din toate cele patru ţări în care activează.
În 2018, veniturile grupului eMAG au crescut cu 17,5%, până la 4,77 miliarde de lei, comparativ cu datele din anul precedent.