Ungurii au dat lovitura în Europa! Revoluţie la graniţa României. Planul uriaş pentru următoarele decenii

Sursa: Belish | Dreamstime.com

Consorțiul condus de fondul de capital privat Themis a primit o concesiune pentru construirea și întreținerea autostrăzilor din Ungaria în următorii 35 de ani, a transmis șeful biroului de cabinet al premierului de la Budapesta, Antal Rogán. Acesta a oferit asigurări că procedura este în deplină conformitate cu normele Uniunii Europene. Peste 300 de km de drumuri noi vor fi construiți până în 2032, în timp ce statul român a rămas dator cetățenilor în privința infrastructurii de transport.

Ungaria avansează cu pași repezi în efectuarea reformelor promise poporului. Autostrăzile vor fi întreținute și construite de un consorțiu în următorii 35 de ani. Sute de kilometri de drumuri noi urmează să fie construite până în anul 2032, a decis Guvernul de la Budapesta.

Ungaria construiește 317 km de drumuri noi

În total, este vorba despre un număr de 317 km de drumuri noi ce urmează a fi deschiși circulației până în anul 2032, a spus Antal Rogán, într-o conferință de presă de la Budapesta. De asemenea, concesionarul va adăuga benzi de circulație la 265 km de drumuri existente în primii zece ani de contract, a mai spus șeful cabinetului premierului din Ungaria.

Concesiunea implică întreținerea a 1.044 km de drum, toate lucrările de întreținere fiind considerate proiecte prioritare.

În ceea ce privește finanțarea, Antal Rogán a declarat că statul va plăti o taxă de concesiune și va achita întregul proiect de construcție și întreținere pe o perioadă de 35 de ani. El a adăugat că titularul concesiunii va trebui să obțină creditul necesar pentru a realiza proiectul pe cheltuiala proprie. Taxele rutiere care vor fi colectate de către stat vor trebui să acopere plățile de concesiune pentru întreaga perioadă de 35 de ani, a spus el.

Statul va plăti către Themis o taxă anuală de concesiune de 96,2 milioane de forinți (254.000 EUR) pe kilometru. Budapesta nu își va transfera dreptul de a colecta taxele de autostradă, a precizat el, potrivit Daily News Hungary.

Infrastructura de transport, o datorie de 30 de ani a statului român

Între timp, statul român a rămas dator de 30 de ani de zile poporului în ceea ce privește infrastructura de transport. Dintre toate studiile și proiectele realizate, puține dintre ele au devenit și realitate. Actualul șef al Ministerului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a pus tunurile pe constructori și muncitorii de pe șantiere încă de la preluarea mandatului său, susținând că guvernanții trebuie să aducă la îndeplinire promisiunile referitoare la reforme.

Când s-a deplasat la Timișoara, unde a verificat stadiul operațiunilor de la centura de sud, care asigură deplasarea spre Serbia (proiect demarat în urmă cu mai bine de 20 de ani), Sorin Grindeanu a anunțat controale dure pentru executanții care au câștigat licitații pentru lucrările de pe șantiere.