Un sucevean a câștigat în instanță, după ce E.ON și-a bătut pur și simplu joc de el
- Sergiu Rusu
- 5 iulie 2014, 00:02
Un sucevean a cărui locuință a fost deconectată nouă luni de la rețeaua de alimentare cu gaz metan de către cei de la E.On Gaz, pe motiv că ar fi avut restanțe la plata facturilor, deși omul era cu plățile la zi și le-a prezentat acest lucru, a dat în judecată societatea și a reușit să câștige procesul.
Povestea este una tragico-comică și nu face altceva decât să întărească maldărul de reclamații din toată țara la adresa E.On.
L-au lăsat fără gaz în prag de iarnă, deși era cu toate plățile la zi
În luna septembrie a anului trecut, reprezentanții E.On au deconectat locuința lui Cornel Vieru (foto sus) de la rețeaua de alimentare cu gaz metan. Motivul: o factură neachitată, mai veche de 45 de zile, în valoare de 261,87 de lei.
„Am prezentat toate facturile pe care le achitasem, din care am făcut dovada că sunt la zi cu toate plăţile. Cu toate acestea, nimeni nu m-a ascultat, ba mai mult, la ghişeul de la Suceava angajata cu care am vorbit aproape că m-a luat la bătaie. Şi aşa m-am trezit fără gaz metan, tocmai când se apropia sezonul rece”, a arătat Cornel Vieru.
Așa că suceveanul, care este și directorul spitalului din orașul Gura Humorului, nu a avut ce face și și-a cumpărat lemne și un termo-şemineu pe care l-a racordat la caloriferele din casă.
Judecătorii: “Sistarea furnizării de gaze naturale s-a făcut cu încălcarea dispoziţiilor legale”
De profesie jurist, Cornel Vieru nu a abandonat lupta și a dat E.ON în judecată, făcând în același timp plângeri și la Protecția Consumatorului și la Agenţia Naţională de Reglementare a Energiei. Primii i-au spus că nu pot face nimic, atâta vreme cât este o acțiune în instanță, iar cei de la ANRE s-au spălat pe mâini și i-au spus că e bun de plată.
Numai că, în instanță, judecătorii, atât de la Judecătoria Gura Humorului, cât și de la Tribunalul Suceava (în apel) i-au dat dreptate lui Cornel Vieru: „Sistarea furnizării de gaze naturale s-a făcut cu încălcarea dispoziţiilor legale”.
Cornel Vieru: “Nu au avut măcar bunul-simţ de a-şi cere scuze”
Mai mult, la proces, s-a stabilit și că cei de la E.On au luat suma de 261,87 de lei din contul suceveanului și i-au virat în contul altei persoane.
„Transferul acestei sume de bani în contul altui client, la data de 24.07.2013, s-a făcut fără întocmirea vreunui document justificativ, semnat de reclamant, ci în baza unui document întocmit de E.ON, fără a se ţine cont de prevederile articolului 4 din regulamentul nr. 704 din 22.12.1993 de aplicare a Legii Contabilităţi Nr. 82/1991 cu completările şi modificările ulterioare”, se arată în decizia judecătorilor din Gura Humorului, rămasă definitivă şi irevocabilă la Tribunalul Suceava, prin care judecătorii i-au obligat pe cei de la E.On să-i reconecteze locuința și să-i plătească suceveanului cheltuieli de judecată în cuantum de 1212 lei.
„Ştiau că au greşit, toate actele demonstrau acest lucru, singurii care o ţineau una şi bună erau cei de la E.ON. După toată suferinţa pe care mi-au produs-o, nu au avut măcar bunul-simţ de a-şi cere scuze”, a declarat Cornel Vieru, care vrea acum să le ceară celor de la E.ON și despăgubiri materiale (costurile cu lemnele și încălzirea pe timp de iarnă), dar și despăgubiri morale.
Bătaie de joc și după proces: pus la plată, pentru că în perioada în care a fost deconectat a consumat mai puțin gaz
Și dacă credeți că povestea se termină aici, vă înșelați. Recent, Cornel Vieru a primit acasă o factură de regularizare, prin care era înştiinţat că a fost penalizat cu 65 de lei pentru că în 2013 a consumat mai puţin gaz metan decât cantitatea estimată.
„Absurdul e la el acasă la E.ON. Ei mă deconectează, pierd procesul pentru că au făcut măgării în conturile mele, iar apoi îmi reproşează şi mă penalizează că nu am consumat suficient gaz. Oare cum puteam consuma cota pe care am estimat-o de vreme ce tot ei m-au debranşat?”, e revoltat directorul de spital. A plătit cei 65 de lei și a deschis o noup acțiune în instanță.