Un pacient a așteptat zece zile până să fie operat, pentru că medicii erau certați

Un pacient a așteptat zece zile până să fie operat, pentru că medicii erau certați Fractură; Sursa foto: Arhiva EvZ

Din cauza unui conflict între medicii de la Spitalul de Urgență din Slobozia, un pacient a avut de așteptat zece zile până să fie operat. Spre ghinionul bărbatului care și-a rupt piciorul, medicul și anestezistul au avut de rezolvat conflicte mai vechi. Motiv pentru care pacientul respectiv a așteptat zece zile până să intre în sala de operație.

Situație aberantă la Spitalul de Urgență din Slobozia

Contactat pentru a exprima o poziție oficială, directorul unității spitalicești din Slobozia a precizat că motivul pentru care pacientul a așteptat 10 zile până la operație este altul, și nu conflictul dintre cele două cadre medicale.

Directorul a precizat că lipsa personalului a stat la baza amânării intervenției chirurgicale. Nicidecum faptul că cei doi medici ar fi pus orgoliile înaintea deontologiei profesionale. Liviu Patrichi, managerul Spitalul de Urgență Județean din Slobozie a făcut lumină în cazul pacientului nevoit să aștepte zece zile pentru o operație.

Fractura picior

Fractură; Sursa foto: Arhiva EvZ

Pacientul a așteptat 10 zile până să fie operat

Managerul nu a negat faptul că între cei doi doctori au existat divergențe. Cu toate acestea Patrichi a argumentat că neînțelegerile dintre cei doi medici au fost provocate de lipsa resurselor și nu de orgoliile cadrelor medicale.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Conflictele pot apărea, dar întotdeauna conflictele apar din cauza lipsei resurselor şi atunci este clar că problema medicului curant ortoped a fost că, pe de-o parte, a avut o carenţă de comunicare cu colegii din ATI”, a precizat managerul Spitalului de Urgență Slobozia.

Managerul spitalului din Slobozia a făcut lumină în acest caz

În continuarea primului argument, managerul unității spitalicești a invocat faptul că medicul ortoped nu i-a comunicat pacientului respectiv că are posibilitatea să ceară transferul la un alt spital. În această situație, medicul ortoped a încălcat codul deontologic și procedural.

„A doua problemă majoră a fost că el nu a comunicat pacientului şi nu i-a oferit o alternativă care putea să fie transferul, dacă ştia că nu poate intra să intre în operaţie cu el. Era obligat deontologic, profesional şi procedural să-i caute o soluţie pacientului, să-i ofere transferul într-o altă unitate medicală în care era disponibilă această resursă", a declarat Liviu Patrichi, managerul Spitalului de Urgență Județean Slobozia. Într-un final pacientul a fost operat și urmează să fie externat în curând.