Compania Națională Poșta Română a anunțat că, în ultima perioadă, foarte multe persoane au reclamat că au primit diferite mesaje, care poartă antetul instituției, dar care de fapt sunt trimise de persoane certate cu legea, care nu urmăresc decât să îi lase pe români fără bani.
Una dintre metodele folosite de hakeri se referă la expedierea unui mesaj de tip SMS, de pe un număr de telefon, prin care persoana în cauză este informată că trebuie să primească un colet, dar că adresa este incorectă.
”Apoi, este indicat un link care are în componență cuvintele ”posta”/”post” și/sau ”romana”. După accesarea link-ului respectiv se solicită date personale (adresă poștală, adresă de e-mail, număr de telefon) și se generează o interfață de plată asemănătoare oricărui alt portal, specific plaților pe internet. Prin intermediul acesteia este solicitată o sumă simbolică. După completarea datelor cerute de interfață (număr card, data expirării, titular card, codul de siguranță), destinatarul primește un cod bancar. Sub această interfață se ascund, de fapt, hackerii, care introduc datele cardului în aplicația specifică, sustrăgând, astfel, banii”, anunță cei de la Poșta Română.
Nu oferiți datele de pe card
Dacă ați oferit datele de pe cardul bancar, atunci trebuie să sunați de urgență la banca dvs. și să cereți blocarea oricăror tranzacții, deoarece există un risc enorm să rămâneți fără bani.
Infractorii pot să cumpere cu datele de pe cardul dvs. aparatură electronică scumpă, pe care să o primească la o adresă indicată, după care să o vândă la prețuri mai mici, pentru a face rost de bani mult mai repede.
”Din acest moment, hoții cibernetici vor putea să facă plăți online la terminale POS sau să scoată bani de la ATM-uri, fără a avea nevoie de PIN-ul destinatarului. Sunt folosite, chiar, expresii de siguranță proprii băncilor, precum: ”nu comunica nimănui...”. În momentul în care este introdus codul transmis de bancă, banii de pe card dispar”, mai susțin cei de la Poșta Română.
Directorul Poștei trage un serior semnal de alarmă
Valentin Ștefan este directorul Poștei Române și îi îndeamnă pe oameni să fie foarte atenți la ce mesaje primesc, și mai ales să se gândească dacă au comandat un produs sau nu.
”Destinatarii trebuie să fie extrem de vigilenți când primesc astfel de mesaje de la numere necunoscute. Îi asigur că Poșta Română este foarte atentă și riguroasă în utilizarea datelor lor personale, iar strategia noastră de digitalizare integrală a infrastructurii și a serviciilor pe care le oferim conține inclusiv o componentă puternică de protecție a datelor clienților”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale Poșta Română.
Compania nu solicită clienţilor să furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale.