De asemenea, laudele şi încurajările dese sunt de natură să motiveze personalul să lucreze mai mult şi să fie fidel locului de muncă, economisind astfel costul găsirii de înlocuitori. O treime dintre cei 1.000 de subiecţ i intervievaţi de WWS s-au declarat nesatisfăcuţi de faptul că nu li s-a mulţumit pentru perioadele în care au lucrat foarte bine, o altă treime considerând că nu li s-a mulţumit destul.

Rezultatul net al situaţiei se traduce în pierderi totale de 5,2 miliarde de lire sterline, cauzate de pierderea productivităţii angajaţilor care ar fi muncit mai mult dacă s-ar fi simţit mai apreciaţi. Potrivit WWS, un banal şi gratuit „mulţumesc“ este egal cu o mărire de 1% a salariului, în perspectiva angajaţilor.

Acelaşi studiu a descoperit însă că angajaţii în posturile de la baza ierarhiei, cei care „duc greul“, inclusiv la „munca de jos“, sunt şi cei mai puţin recunoscuţi sau încurajaţi. Angajaţii care au nevoie de cele mai multe aprecieri sunt persoanele în vârstă şi femeile, a menţionat Averil Leimon, psiholog al WWS.

Beneficii pentru toţi


În opinia sa, cuvintele de laudă fac mult mai mult decât să creeze o atmosferă de lucru plăcută, rezultatele concrete putând fi regăsite în profitul firmei. Potrivit situaţiei actuale, doar unul din şapte angajaţi este dedicat activităţii pe care o desfăşoară. Rezolvarea acestei probleme ar însemna mai puţine plecări, angajaţi care lucrează mai mult şi mai bine, creşterea productivităţii şi reducerea „miraculoasă“ a zilelor de concediu medical, adică o situaţie benefică atât pentru companii, cât şi pentru angajaţi, spune Leimon.