Un miliardar care a susținut frenetic Brexit-ul își mută o mare afacere în Franța
- Nicolae Comănescu
- 9 decembrie 2020, 00:13
Pentru că situația creată de pandemie o impune, un om de afaceri din Marea Britanie se mută în Hexagon.
Grupul britanic Ineos, care aparține miliardarul britanic Jim Ratcliffe, foarte cunoscut pentru sprjinul oferit campaniei în favoarea Brexit, a decis să construiască primul său automobil la o uzină din Franţa. Și asta în condițiile în care ideea inițială era legată de construirea unei uzine în Marea Britanie.
În luna septembrie a anului trecut, grupul Ineos a anunţat că va forma o divizie auto care va asambla un model de teren denumit Grenadier la o uzină ce urmează să fie construită în Ţara Galilor. Astfel urmau să fie create 500 de locuri de muncă. Apoi, în luna iulie a acestui an, Ineos a anunțat că are alte planuri ce vizează reașezarea investiţiilor. Motivele țin de pandemia de coronavirus, care a creat o serie de noi oportunităţi.
Marţi, Ineos a confirmat că va prelua uzina de la Hambach (Franţa) aparţinând grupului Daimler, unde urmează să construiască viitorul model 4X4 Grenadier. „Hambach ne-a oferit o oportunitate unică pe care pur şi simplu nu am putut să o ignorăm: să cumpărăm o facilitate modernă de producţie de automobile cu o forţă de muncă de talie mondială”, a declarat Jim Ratcliffe, preşedintele grupului Ineos, într-un comunicat de presă.
1.300 de locuri de muncă în Franța
Producţia viitorului model 4X4 Grenadier ar urma să înceapă la finalul anului 2021 şi, în plus, în cadrul acordului convenit cu Daimler, Ineos Automotive va continua să producă la Hambach mica citadină EQ fortwo precum şi anumite componente Mercedes-Benz, ceea ce înseamnă că graţie investiţiei Ineos aproximativ 1.300 de locuri de muncă vor fi păstrate la o uzină din Franţa.
Jim Ratcliffe, deţinătorul unei averi imense, ce este evaluată la 20 de miliarde de dolari, a fost unul dintre cei mai vehemenţi susţinători ai campaniei în favoarea ieşirii Marii Britanii din Uniunea Europeană. După referendumul din 2016, sectorul auto britanic a fost unul din cele mai afectate de incertitudinile cu privire la viitorul relaţiilor comerciale dintre Marea Britanie şi UE, principala sa piaţă de export, conform Agerpres.