Un comerciant chinez a cheltuit 376 de milioane de dolari pentru a transporta țiței rusesc

Sursa foto: Arhiva EvZ

Un comerciant chinez anonim a cheltuit 376 de milioane de dolari pe 13 tancuri, pentru a efectua transferuri de țiței rusesc în mijlocul Atlanticului, conform datelor din domeniul maritim publicate de Lloyd's List.

Potrivit raportului, un cumpărător necunoscut a achiziționat cinci tancuri Aframax, șapte transportatori de țiței și o navă Suezmax, prin achiziții între Hong Kong și China. Cumpărătorul a achiziționat 10 nave între lunile mai și iulie, iar toate cele 13 sunt legate de aceeași clădire de birouri din Dalian, China.

Achiziția unui chinez

Flota reprezintă nucleul unui nou centru de transbordare cu risc ridicat pentru țițeiul rusesc în apele internaționale de pe coasta de vest a Portugaliei. Deoarece fiecare dintre nave are o vechime de cel puțin 15 ani, ele depășesc majoritatea companiilor petroliere tradiționale, neavând aceeași finanțare, ceea ce sugerează că acel cumpărător chinez are resurse materiale.

Flota, care nu dă semne de încălcare a vreunei sancțiuni, demonstrează modul în care războiul Rusiei împotriva Ucrainei a dus la o nouă piață de petrol, care funcționează dincolo de sfera rutelor comerciale tradiționale – toate rămânând, în același timp, în conformitate cu asigurările și reglementările.

Originile aprovizionării

Încă din luna mai au apărut rapoarte despre transferuri de la navă la navă a țițeiului rusesc în marea liberă, iar transferurile „întunecate” au crescut pe măsură ce cumpărătorii încearcă să ascundă originile aprovizionărilor.

Deși transferurile de la navă la navă nu sunt neobișnuite, ele pot fi riscante. Transferurile au loc, de obicei, în ape adăpostite, pentru a reduce riscul de scurgeri, nu în oceanul deschis.

Între timp, comercianții au încercat să evite afilierea cu Moscova prin alte mijloace, inclusiv prin mutarea mărfurilor marcate cu „destinație necunoscută”, potrivit Business Insider.